جذابیت قصص قرآنی موجب علاقمندی کودکان به کتابخوانی می شود

جعفریان با اشاره به اینکه داستان‌هایی که در قرآن کریم آمده است برای همه بالاخص برای بچه‌ها جذاب است، گفت: قرآن بهترین کتاب ادبی ماست و ما می‌توانیم از طریق داستان‌های آن کودکان را به مطالعه و کتابخوانی علاقمند کنیم.

گلستان جعفریان، مولف کتاب «پاییز آمد» و مدرس کارگاه داستان نویسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: در یک نظرسنجی از حاضران در این کارگاه که اکثر آنها نوجوان بودند متوجه شدم که ۵۰ درصد از آنها مادران خود را در علاقه اشان به کتاب و داستان موثر می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب توسط اولیا می‌تواند در تشویق بچه‌ها در کتابخوانی اثرگذار باشد، یادآور شد: بهتر است همانطور که کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی دعوت می‌کنیم، مادران را نیز برای کتابخوانی برای فرزندانشان تشویق کنیم.

جذابیت قصص قرآنی موجب علاقمندی کودکان به کتابخوانی می شود

مدرس کارگاه داستان نویسی، در خصوص اثرگذاری کتابخوانی در تربیت دینی کودکان نیز گفت: داستان‌هایی که در قرآن کریم آمده است برای همه بالاخص برای بچه‌ها جذاب است چرا که قرآن بهترین کتاب ادبی ماست و ما می‌توانیم از طریق داستان‌های آن کودکان را به مطالعه و کتابخوانی علاقمند کنیم.

جعفریان ادامه داد: بهتر است برای کودکان از کتاب‌های برگرفته از قصص قرآنی شروع کنیم و این گروه سنی را با داستان‌های کوتاه و قابل فهم با قرآن آشنا نماییم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش فضای مجازی و اثرگذاری آن در مورد کتابخوانی نیز گفت: با وجود اینکه فضای مجازی دارای جاذبه تصویری است ولی اثرگذاری آن موقت می‌باشد؛ در حالی که کتاب اثرگذاری بیشتری بر روح و جان انسان دارد.

جذابیت قصص قرآنی موجب علاقمندی کودکان به کتابخوانی می شود

لازم به یادآوری است، کارگاه داستان نویسی به مناسبت هفته کتاب ویژه اعضای انجمن و برگزیدگان دومین جشنواره داستان کوتاه «قلم جوان» به همت کانون تربیتی و فرهنگی دعوه الحسین وبا همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در کتابخانه عبدالکریم زنجان برگزار شد.

کد خبر 1734043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha