راهپیمایی گسترده در موریتانی در محکومیت تخریب بیمارستان‌های غزه

ده‌ ها هزار موریتانی با حضور در راهپیمایی گسترده، تخریب بیمارستان‌های غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا، ده‌ها هزار نفر از موریتانیایی‌ها شامگاه جمعه در راهپیمایی که بزرگ‌ترین راهپیمایی از زمان آغاز تجاوز به غزه توصیف شد، شرکت کردند و تخریب بیمارستان‌های نوار غزه توسط اشغالگر را محکوم کردند و خواستار پایان دادن به جنگ شدند.

این راهپیمایی از خیابان های اصلی مرکز پایتخت موریتانی آغاز شد و با برگزاری جشنواره گسترده مقابل مقر نمایندگی سازمان ملل در نواکشوت به پایان رسید.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن بنرهایی که بر روی آن نوشته شده بود، «غزه در حال نابودی است و جهان نظاره گر است، بیمارستان ها در حال ویران شدن هستند و جهان نظاره گر است» و «فرزندان غزه توسط اشغالگر جنایتکار نابود می شوند. غزه بدون آب، برق و دارو است. » اعتراض خود را به جنگ نشان دادند.

همه احزاب سیاسی موریتانی از جمله حزب حاکم «انصاف» و حزب «تجمع ملی برای اصلاحات و توسعه» (بزرگترین حزب مخالف) خواستار برگزاری راهپیمایی گسترده شده بودند.

سران احزاب سیاسی موریتانی و نمایندگان پارلمان در بزرگ‌ترین راهپیمایی از زمان آغاز تجاوز به غزه شرکت کردند.

احزاب سیاسی موریتانی اعلام کردند که اعتراضات خود را در محکومیت کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران در غزه، همزمان با تشدید جنگ ویرانگر اشغالگران در نوار محاصره شده گسترده می‌کنند.

کد خبر 1734090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha