آمادگی لازم برای بسیج اعضای کانون‌ها به منظور گسترش مباحث قرآنی را داریم

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بر جریان سازی در مساجد تاکید کرد و گفت: آمادگی لازم برای بسیج اعضای کانون‌ها به منظور گسترش مباحث قرآنی را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «کریم لایقی اصل» امروز در نشست با مدیر موسسه فرهنگی و قرآنی ترنم وحی، اظهار کرد: هر فعالیت فرهنگی که در جامعه صورت گیرد، باید نتیجه آن در مسجد تغییر ایجاد کند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بر جریان سازی در مساجد تاکید کرد و گفت: آمادگی لازم برای بسیج اعضای کانون‌ها به منظور گسترش مباحث قرآنی را داریم.

وی با اشاره به طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» و رایزنی با مدیر دارالقرآن برای تفاهم‌نامه در زمینه راه‌اندازی و فعال کردن این طرح در مساجد استان، افزود: با توجه به کمبود نیروی هنرمند متدین در مساجد و همچنین نظر به بحث نمایش عروسک سازی، موسسه فرهنگی و قرآنی می‌تواند در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

لایقی اصل از اختصاص حدود ۱۰۰ فوتبال دستی به کانون‌های مساجد این استان سخن به میان آورد و گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده، استقبال نوجوانان و جوانان با این کار از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری افزایش پیدا کرده است.

مدیر موسسه فرهنگی و قرآنی ترنم وحی نیز مسجد را پایگاه قرآن دانست و گفت: اگر فعالیت‌های قرآنی توسعه پیدا کنند، مساجد نیز از رونق لازم برخوردار خواهند شد.

«امید جمال فرد» خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی و سایر ارکان مسجد به عنوان پایگاه دین و قرآن در این راستا برای جذب افراد به ویژه نوجوانان و جوانان به مسجد وظیفه دارند.

وی تصریح کرد: برخی کمبود بودجه را در زمینه مباحث قرآنی مطرح می‌کنند که این توجیه بوده و می توان کارهای بزرگی با توجه به برکت قرآن در جامعه انجام داد.

جمال فرد یکی از برنامه‌های در دست اقدام را ارتباط خانه با مساجد دانست و یادآور شد: ضرورت دارد که شورای فرهنگ عمومی و همچنین شورای توسعه قرآنی در راستای هرچه بهتر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه فعال شوند.

مدیر موسسه فرهنگی و قرآنی ترنم وحی بیان کرد: خانه‌های نور در هر محله نشست‌هایی برگزار می‌کنند که به صورت سیار هر ماه یک بار این خانه‌ها در محلات جمع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این موسسه به دنبال تربیت معلم قرآن و همچنین تفسیر قرآنی روستاها است، گفت: آمادگی همکاری لازم در حوزه عروسک سازی با ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان را داریم.

کد خبر 1734221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha