حفظ حرمت جایگاه پرستاران، حفظ حرمت ملت ایران است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه پرستاری در تاریخ اسلام و جنگ‌های اسلام پیشینه بلندی دارد، گفت: پرستاران پیام آوران سلامتی، آرامش و امنیت روح و روان و جسم هستند.

به گزارش خبرگزازی شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز(۲۷ آبان)، به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب «س» و گرامیداشت روز پرستار در سالن اجتماعات ابن سینا مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی، اظهارداشت: در سالروز ولادت شیرزن دشت کربلا یاد می‌کنیم از شهدای عزیزی که در ۸ سال دفاع مقدس از کادر درمان و پزشکان و پرستاران که به درجه رفیع شهادت نائل شدند و یا به مقام و منزلت جانبازی نائل شدند و همچنین از شهدای سلامت که جان خود راه سلامت جامعه فدا کردند.

نماینده ولی قیه در لرستان افزود: عزیزانی که در روزهای سخت و دشواری همچون جنگ ۸ ساله، که توصیه می‌شد همه به پناهگاه‌ها بروند یا در ایام سخت کرونا که توصیه می‌شد در منازل بمانید، اما پرستاران این فرشتگان نجات، جان برکف، در تلاش برای حفظ سلامت جامعه، ایثار و فداکاری کردند.

وی عنوان کرد: پرستاران پیام آوران سلامتی و آرامش و امنیت روح و روان و جسم هستند، حضور امروز ما به این معناست که همه ما قدردان تلاش‌های شما در همه دوران‌ها و زمان‌های بحران هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: حضرت زینب(س) آن بانویی که روزهای سخت و دشواری را سپری کرد در عین اینکه عزیزانش را در راه اهداف متعالی و آزادی بشریت به شهادت رسیده بودند، اما با پرستاری و رسیدگی به فرزندان شهدا را در ماموریتی که داشت به خوبی انجام وظیفه نمود.

وی با بیان اینکه آن بانوی با عظمت با روشنگری و جهاد تبیین و سخنان کوبنده همچون پدر بزرگوارش حضرت علی(ع) در کوفه و شام کاخ یزید را در هم پیچید و نام خود را در حادثه خونین کربلا جاودانه کرد، ادامه داد: این چنین بانوی با شخصیتی، روز میلادش بعنوان روز پرستار نامیده شده است، این صبر شما برگرفته از صبر زینب کبری است و چه مناسبت خوبی را برای روز پرستار و گرامیداشت پرستار انتخاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: پرستاری در تاریخ اسلام و جنگ‌های اسلام پیشینه بلندی دارد، پیامبر اسلام «ص» می‌فرماید: هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خدا او را با ابراهیم خلیل الرحمان محشور می‌کند و پرستاری برای اقوام و خویشان و کسانی که از پدران و مادران کهنسال، و معلولین و جانبازان پرستاری می‌کنند، این اجر و ثواب و مزد شامل حال آنان می‌شود.

وی با بیان اینکه ما فداکاری و ایثار جامعه پزشکی و کادر درمانی و پرستاری را در مقاطع مختلف مشاهده کردیم، گفت: امروز هم در کارزار نابرابر فلسطین اشغالی می‌بینیم، علی رغم جنایات بی حد و مرز رژیم اشغالگر قدس، با تجهیزات و امکانات کشورهای اروپایی، و بمباران بیمارستان‌ها پرستاران و کادر درمان جان برکف چگونه از بیماران مجروح فلسطین و غزه پرستاری می‌کنند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: ما در درون نظام جمهوری اسلامی ایران باید شأن پرستاران را حفظ کنیم، گرچه بعضی از این خدمات، قابل جبران با مسائل مادی نیست، اینکه یک پرستار بعنوان فرشته نجات به موقع جان بیماری را نجات بدهد و او را از مرگ برهاند، قابل قیمت گذاری نیست، اما باید در پرداخت حقوق و مزایایی که مربوط به کادر درمانی و جامعه پرستاری است بگونه‌ای عمل شود که شأن و منزلت آنها رعایت شود.

وی گفت: برنامه‌های کلان کشوری و استانی باید بگونه‌ای باشد که با پرستاران بعنوان کارگر فصلی برخورد نشود، شأن و منزلت آنها رعایت بشود، چون هرگونه حفظ حرمت این جایگاه پرستاران، حفظ حرمت ملت ایران است، بعنوان وظیفه باید به او نگاه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی در طول این سالیان حقیقتاً خدمات شگرفی بوده، خدماتی که نظام با وجود همه مشکلاتی که داشته یا تحریم یا سوء مدیریت‌ها، اما خدماتش مطلوب و قابل قبول بوده است، گفت: در عین حال باید طوری عمل شود که امروز از دیروز بهتر باشد.

کد خبر 1734256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha