توسعه فضای مطالعه و کتابخوانی را در دستور کار داریم

توکلی گفت: سرانه فضای مطالعه و کتابخوانی در استان مازندران محدود است با قوت با هدف عدالت فرهنگی به دنبال توسعه فضاهای کتابخانه ای در این خطه از شمال کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احمد توکلی- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سالن همایش اداره کل کانون پرورش فکری دیار علویان از اعلام آمادگی برای ایجاد کتابخانه های مورد نیاز مازندرانی ها با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه در حوزه رقابت رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی در کنار کتاب قرار گرفتند و فرصت مردم را برای کتابخوانی محدود کرده است.

وی با اشاره به وزن کتاب در مقایسه با سایر تولیدات فرهنگی هنری، گفت: کتاب در لایه های تاریخ اثرگذاری و ماندگاری خواهد داشت و هنوز رسانه ای مانند کتاب پدیدار نشده است.

توکلی به آمار ناخوشایند و پایین سرانه مطالعه اشاره و بیان کرد: باید فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه از جمله کسبه و ... تبیین و ترویج شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی باید همانند ایران کهن از منابع مرجع برخوردار باشد، گفت: کتاب های فاخر نیاکان و گذشتگان ما در مجامع ملی و بین المللی مورد استفاده دانشگاهیان و حوزویان قرار می گیرد.

توکلی با بیان اینکه یقینا تجهیز و توسعه کتابخانه های عمومی به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک شایانی خواهد کرد، افزود: البته معتقدیم فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی باید در کنار ایجاد بناها با محوریت ترویج فرهنگ مطالعه به تولید کتاب های فاخر توجه ویژه داشته باشند.

وی ضمن تحسین عملکرد کتابداران کتابخانه های عمومی استان مازندران، گفت: نقش کتابداران در توسعه فرهنگ مطالعه انکار ناپذیر است.

کد خبر 1734321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha