بنی اسرائیل و پیامبر کُشی

یکی از ویژگی های بنی اسرائیل که در برخی از آیات قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته ویژگی پیامبرکشی آنان است.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ حجت الاسلام محمد استوارمیمندی، مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ

یکی از ویژگی های بنی اسرائیل که در برخی از آیات قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته ویژگی پیامبرکشی آنان است.

با اینکه بنی اسرائیل خود را پیامبرزاده می دانستند و خود را مقرب به پروردگار می دانستند و می گفتند: «نحن ابناء الله و احبائه» اما بیشترین پیامبران الهی به دست همین ها به شهادت رسیده اند .
حال از رژیمی که اسلافش در کشتار بهترین بندگان خدا یعنی پیامبران الهی از یکدیگر سبقت می گرفتند چه توقعی دارید که دستش را به خون هزاران کودک و زن بی گناه آغشته نکند و نسبت به مردم بی پناه غزه ترحم به خرج دهد؟!

در این میان کسانی که با عافیت طلبی همچنان امیدوار به آتش بس و صلح پایدار با اسرائیل هستند خوابی را دیده اند که هیچگاه تعبیر نمی شود چون یهود عادت کرده به چوب قهر و زور رام شود.

اما آنچه که در قرآن کریم به آن وعده داده شده این است که بنی اسرائیل به سبب ظلم و جنایت ها و کشتن پیامبران الهی ذلیل شده و مورد غضب پروردگار قرار گرفته اند:
 
«وَضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْکَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ کَانُوا یَکْفُرُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَیَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ ذَٰلِکَ بِمَا عَصَوا وَّکَانُوا یَعْتَدُونَ»(بقره ۶۱). ترجمه: ﻭ ننگ ﺧﻮﺍﺭﻱ ﻭ ﺑﻴﭽﺎﺭﮔﻲ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺯﺩﻩ ﺷﺪ ﻭ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺧﺸﻢ ﺧﺪﺍ ﺷﺪﻧﺪ؛ ﺍﻳﻦ [ ﺧﻮﺍﺭﻱ ﻭ ﺧﺸﻢ ] ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺁﻥ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺧﺪﺍ ﻛﻔﺮ ﻣﻰ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺎﺣﻖ ﻣﻰ  ﻛﺸﺘﻨﺪ ; ﺍﻳﻦ [ ﻛﻔﺮﻭﺭﺯﻱ ﻭ ﻛﺸﺘﻦ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ] ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺁﻥ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ [ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻥِ ﻣﻦ ]ﺳﺮﭘﻴﭽﻲ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ [ ﺍﺯ ﺣﺪﻭﺩ ﺣﻖ ] ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻣﻰ  ﻛﺮﺩﻧﺪ.

و این بار نیز قطعا خون هزاران مظلوم از امت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم دامان نحسشان را خواهد گرفت آنگاه که از آستین شیعیان حیدر کرار ذوالفقار خشم امت بیرون بیاید و کمر حکومت غصبیشان را به دو نیم کند.

و مطالبه همچنان باقی است ...

کد خبر 1734322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha