لزوم تقویت بعد علمی بسیج

حجت الاسلام محمدی لائینی جریان محله مهدوی یکی از حوزه‌های جدید و خوبی است که به تازگی توسط بسیج در حال انجام است؛ بسیج باید با علم هم کاملا ارتباط برقرار کند و اگر نتواند توفیق پیدا کند بهای چندانی به او داده نمی‌شود، باید نهادهای علمی را ارزشی و دینی کنیم و خودمان که یک نهاد دینی و ارزشی هستیم علمی شویم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست با اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج، ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) و ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س)، اظهار کرد: جریان بسیج هم یک جریان بسیار مبارک، تاثیرگذار و نقش آفرین است که همه عالم به نقش بی‌بدیل این شجره طیبه واقف و معترف هستند

وی بیان کرد: امروز بخشی از خدماتی که بسیج در مازندران انجام داده که مشتی از خروار است نشان‌دهنده خدمات کمی و کیفی این نهاد مقدس است.

حجت الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم مازندران در حمایت از مردم مظلوم غزه روز گذشته بسیار باشکوه برگزار شد، گفت: تجمع  مازندرانی ها با عنوان هم‌دردی با کودکان مظلوم غزه که تاکنون ۵هزار کودک در بمباران به شهادت رسیدند انجام شد که جای تشکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه همه نهادهایی که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفتند یکی بهتر از دیگری بودند، منتها اینکه چه جریانی در کار بوده که برخی از اینها را در بعضی از نهادهای دیگر ادغام کرده و از شور و تپش‌ها فرو کاسته جای سوال دارد، اما بسیج تا حدودی توانسته جای بسیج سازندگی را در کنار حفظ امنیت در فتنه‌ها، دفاع، اغتشاشات و ... پر کند.  

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه نسل نو باید روحیه حماسی بسیج که به برکت تزریق معنویت، اخلاق و ایمان است را حفظ کند، خطاب به اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج در مازندران گفت: هر چه بتوانیم ایمان‌ها را قوی‌تر و انگیزه‌ها را بیشتر کنیم بهتر می‌توانیم این روحیه و شور انقلابی را حفظ کنیم، به‌خصوص تربیت کردن و بار آوردن نیروهای با اخلاق و با ایمان در این مجموعه مهم است.

وی بیان کرد: جریان محله مهدوی یکی از حوزه‌های جدید و خوبی است که به تازگی توسط بسیج در حال انجام است؛ بسیج باید با علم هم کاملا ارتباط برقرار کند و اگر نتواند توفیق پیدا کند بهای چندانی به او داده نمی‌شود، باید نهادهای علمی را ارزشی و دینی کنیم و خودمان که یک نهاد دینی و ارزشی هستیم علمی شویم.

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: متاسفانه برخی الگوهای علمی ما هنوز کاملا موازین دینی و شرعی را نشناخته و باور نکردند، در جریان تغسیل و کفن و دفن حدود پنج هزار متوفی‌ کرونایی توسط بسیج اقدامی بود جای تحسین داشت، در جریان رزمایش مومنانه سپاهیان خیلی زحمت کشیدند و نمره خوبی را گرفتند.

کد خبر 1734394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha