ضرورت راه اندازی «شبستان کودک» در مساجد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:این ستاد با همکاری کانون پرورش فکری کودکان می‌تواند همکاری لازم را در زمینه راه‌اندازی «شبستان کودک» در مساجد که برای آینده نظام نیز موثر بوده، داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «کریم لایقی اصل» در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور هماهنگی جهت برگزاری مطلوب طرح فرهنگی، تربیتی «قرار ما، مسجد» بر ترویج گفتمان تربیت دینی تاکید و اظهار کرد: این کار باید از کودکی و همچنین برای والدین فرزندان نیز در دستور کار قرار گیرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های ویژه‌ای برای مخاطبان خود دارد، می‌تواند نقش موثری در راستای همکاری با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری کانون پرورش فکری کودکان می‌تواند همکاری لازم را در زمینه راه‌اندازی «شبستان کودک» در مساجد که برای آینده نظام نیز موثر بوده، داشته باشد.

لایقی اصل ضمن تاکید مجدد بر ضرورت ترویج فرهنگ دینی در خانواده‌ها، افزود: کار فرهنگی به ویژه در زمینه فرهنگی دینی سلسله وار می‌گیرد و مهد کودک‌ها می‌توانند در راستای تربیت نسل مومن و انقلابی برای ورود به مدرسه همکاری کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با برگزاری نشست‌های مشترک مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ را شناسایی و راهکار لازم برای رفع آنها را ارائه کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت خود را با راه‌اندازی شبستان کودک در مساجد اعلام کرد و گفت: با استفاده از ابزارهای هنری از جمله سرود می‌توان در زمینه نماز و سایر فعالیت‌های فرهنگی می‌توان اقدام کرد.

کبری اخلاقی با اشاره به اینکه با تعامل همکاری می‌توان برنامه‌های خوبی در سطح جامعه اجرا کرد، افزود: مراکز وابسته به این کانون می توانند در زمینه اجرای برنامه‌های مشترک در حاشیه شهر همکاری لازم را داشته باشند.

وی ضمن اعلام آمادگی در زمینه برگزاری مشترک طرح فرهنگی، تربیتی «قرار ما، مسجد» در حاشیه شهر یاسوج، گفت: در قالب پویش‌های مختلف می‌توان از مادران جوان در مساجد تجلیل کرد.

گفتنی است در این نشست، پیمان جمشیدی، مدیر گروه منتخب سرود «پسران خورشید» از کانون فرهنگی و هنری الرحمن، مسجد جامع صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شهر یاسوج ضمن تشریح اهداف طرح فرهنگی، تربیتی «قرار ما، مسجد»، خواستار مشارکت و استفاده از ظرفیت ارزشمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در راستای برگزاری مطلوب این طرح فرهنگی شد.

راه اندازی «شبستان کودک» در مساجد، یک ضرورت برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است
راه اندازی «شبستان کودک» در مساجد، یک ضرورت برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است
کد خبر 1734493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha