نشست «قوانین شکست و پیروزی در قرآن کریم: نمونه فلسطین» در سنگال

نشست «قوانین شکست و پیروزی در قرآن کریم: نمونه فلسطین» در سنگال برگزار و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و شرایط سخت محاصره غزه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علیرضا وزین، رایزن فرهنگی کشورمان بنابر دعوت حجت‌الاسلام والمسلمین اسدی، رئیس دانشگاه المصطفی شعبه سنگال در نشست علمی با عنوان «قوانین شکست و پیروزی در قرآن کریم: نمونه فلسطین» شرکت کرد.

این نشست که در جمع استادان، دانش پژوهان و دانشجویان المصطفی و میهمانان در محل این دانشگاه انجام شد، پروفسور «عبدالعزیز کبه» مشاور رئیس جمهور در امور دینی و عسگری، سفیر کشورمان و محمد علی میرزایی، استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه المصطفی در قم (به صورت آنلاین) به ایراد سخن پرداختند.

سفیر کشورمان در داکار در سخنانی، ریشه‌های بحران،‌ پیامدها و دستاوردهای بحران غزه، واکنش‌های جهانی و بین‌المللی به بحران، بحران غزه از منظر حقوق بشر و حقوق بین‌الملل، مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به موضوع فلسطین و چشم انداز آینده تحولات غزه را تشریح کرد.

پروفسور «عبدالعزیز کبه» بر لزوم مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله ملّی و انسانی تأکید داشت و خواستار دفاع از مردم فلسطین در چارچوب انسانیت و متوقف کردن جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم و کودکان غزه شد.

محمد علی میرزایی، استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه المصطفی در قم در خصوص جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و شرایط سخت محاصره غزه، بر وحدت جهان اسلام برای رسیدن به پیروزی نهایی تأکید کرد.

اسدی، رئیس دانشگاه المصطفی(ص) شعبه داکار با اشاره به تحولات غزه به موضوع حمایت و همدردی با مردم مظلوم فلسطین پرداخت و افزود: خداوند در قرآن کریم در آیات مختلف به پیروزی مظلومان اشاره دارد و حتماً نصرت الهی به فریاد این مردم مظلوم خواهد رسید و آینده از آن فلسطین و مردم آن خواهد بود. 

در این نشست که برخی از اساتید دانشگاه‌ها، شیوخ و علما، «پروفسور مختار گی» رئیس انجمن دوستی ایران و سنگال، شیخ مرتلا و بوبکر سوسه و استادان و طلاب دانشگاه جامعةالمصطفی(ص) العالمیه نیز حضور داشتند؛ نماهنگ‌هایی از شرایط غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در طول این بحران نیز برای حضار پخش شد.

همچنین، «مرتلا گی» دانشجوی المصطفی متنی را به زبان عربی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم غزه و فلسطین به صورت دکلمه قرائت کرد

کد خبر 1734630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha