نمایشگاه محصولات اقتصادمقاومتی و تولیدات مشاغل خانگی در کرمانشاه افتتاح شد

نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی و تولیدات مشاغل خانگی صندوق های قرض الحسنه اشتغالزا یا حضور فرمانده سپاه استان کرمانشاه و جمعی از مدیران استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، امروز(۳۰ آبان ماه) نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی افتتاح شد، امیر حمزه خزایی گفت:در این نمایشگاه ۷۰ غرفه فعال وجود دارد  که همزمان با هفته بسیج از امروز تا روز چهارم آذرماه جاری برپا است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: از محل اعتبارات ۱۴۰۱ بند ب تبصره ۱۶ حدود ۲۴۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به ۱۸۶۲ نفر پرداخت شد و امسال نیز از محل بند ب تبصره ۱۸ حدود ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله تخصیص یافته که در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

نمایشگاه محصولات اقتصادمقاومتی و تولیدات مشاغل خانگی در کرمانشاه افتتاح شد

وی  با اشاره به اقدامات انجام شده در دهکده اقتصاد مقاومتی استان، خاطر نشان کرد: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه، بسیج تعاونی‌های بسیج، راه‌اندازی، تجهیز و تکمیل دهکده اقتصاد مقاومتی در پادگان کربلای سابق حد فاصل بیستون و سنقر از جمله اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی است و در این دهکده اکنون بیش از ۲۵ کارگاه تولیدی فعال وجود دارد.

خزایی تصریح کرد:  عرضه شده در این نمایشگاه  شامل محصولات صنایع دستی، فرش دستباف، گلیم، جاجیم، شیرینی‌جات، ترشیجات، خشکبار از جمله کالاهایی است که در آن عرضه می‌شود.  

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه اظهار کرد: برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها انگیزه فعالان حوزه مشاغل خانگی را برای ادامه فعالیت بالا می‌برد لذا بنا داریم در سال جاری نیز تخصیص تسهیلات اشتغال زا در حوزه مشاغل خانگی را در استان ادامه بدهیم و هدفگذاری کرده ایم تا به اندازه سال گذشته تسهیلات پرداخت کنیم.

نمایشگاه محصولات اقتصادمقاومتی و تولیدات مشاغل خانگی در کرمانشاه افتتاح شد

وی گفت: امروز عرصه اقتصادی یک عرصه رقابت است یعنی ما اگر محصولی را در کارگاه، پایگاه، مسجد و محله خودمان تولید کنیم و آن محصول مبتنی بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، علمی و دانش‌بنیان نباشد و همچنین توان رقابت در بازار را نداشته باشد، آن مسیر درستی نیست و زحمت ما بیهوده است لذا  اقتصادمقاومتی که رهبر معظم انقلاب از ما مطالبه می‌کند، باید بومی، علمی و دانش‌بنیان باشد. بایستی از ظرفیت مختلف علمی و دانش‌بنیان برای تولید آن استفاده شود.  

نمایشگاه محصولات اقتصادمقاومتی و تولیدات مشاغل خانگی در کرمانشاه افتتاح شد

کد خبر 1734811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha