چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در زنجان برپا می‌شود

زمانی از برگزاری چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در استان زنجان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در مجموعه کاسپین با حضور ۲۰ دستگاه اجرایی و پنج شرکت از ۱۱ تا ۱۳ آذرماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، عباسعلی زمانی، رییس پارک علم و فناوری استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ترویج خلاقیت و نوآوری در بین جوانان جامعه، اظهار داشت: پرورش ایجاد ایده ها در دانشگاه باعث توسعه دانش و اموردانش بنیان خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان در سال ۹۶ ایجاد شد و جوانترین پارک علم و فناوری کشور است، گفت: همه اماکن و ساختمان های پارک و علم فناوری استان استیجاری است، با وجود این مشکلات در حوزه نیروی انسانی نیروی جوان و پر انرژی داریم که واقعا به صورت جهادی کار می کنند.

زمانی تاکید کرد: تا به امروز پنج رویداد ایده پردازی با دانش آموز استان اجرا شده که ایده های بزرگ تبدیل  به کسب و کارهای نوین می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، با بیان اینکه ۵هکتار زمین در محل عوارضی زنجان قزوین به پارک علم و فناوری واگذاری شده است، تاکید کرد: برج پارک و فناوری رای شرکت های دانش بنیان زنجان به زودی دراین مجموعه احداث می شود.

این مسوول به لزوم ورود فرهنگ کمک های خیران در حوزه فناوری تاکید کرد و افزود: در این راستا برای نخستین بار در استان، یک شرکت بخش خصوصی، زمین نیم هکتاری جنب پارک گلستان را به پارک استان هبه کرد و قرار است مرکز فناوری های انرژی های تجدیدپذیر استان در آن تاسیس شود.

زمانی، با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات  از طریق صندوق پژوهش غیر دولتی  دراستان، تاکید کرد: با توجه به محدودیت سرمایه هر شرکت متقاضی می تواند با تکمیل مدارک خود برای تیدیل ایده به کار اقدام کند.

وی، بزرگترین چالش پارک علم و فناری استان را در حوزه زیرساخت عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود در اواخر سالجاری ۲۰۰ شرکت با تیم وارد پارک علم و فناوری خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به برگزاری دوره های آموزش برای متقاضیان در حوزه کسب و کارهای نوی،گفت: داوری و پرورش  ایده ها در نمایشگاه امکان پذیر خواهد بود.

زمانی از برگزاری چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در استان زنجان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در مجموعه کاسپین با حضور ۲۰ دستگاه اجرایی و پنج شرکت از ۱۱ تا ۱۳ آذرماه برگزار می شود.

کد خبر 1734938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha