نمایش تاریخ و تمدن ایران زمین در نیژنی نووگوراد

موزه تاریخی و معماری نیژنی نووگراد روسیه‌ آثار گران بهایی‌ از تاریخ و تمدن‌ کهن ایران‌ زمین‌ را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، مراسم افتتاحیه نمایشگاه «نقوش ایرانی» با حضور فارسی‌آموزان روس و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در این شهر با هدف معرفی فرهنگ و هنر ایران در محل موزه تاریخی و معماری نیژنی نووگراد برگزار شد.

ظروف چینی، سکه‌ها، لباس‌ها و سایر اشیاء مربوط به تاریخ و تمدن کهن ایران به مدت سه هفته (تا 10 آذرماه) در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان قرار دارد.

ماکسیم بزایف، معاون وزیر روابط بین‌الملل منطقه نیژنی نووگوراد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: توسعه همکاری‌ها با ایران برای منطقه ما مهم و چشم‌انداز همکاری‌های فرهنگی دوجانبه مورد توجه است.

وی افزود: ما در نظر داریم حجم تعاملات فرهنگی با ایران را از جمله برگزاری رویدادهای مشابه و سازماندهی روزهای فرهنگ ایران در منطقه نیژنی نووگوراد و متقابلا برپایی روزهای فرهنگ منطقه نیژنی نووگوراد در یکی از شهرهای ایران افزایش دهیم.

یوری فیلیپوف، مدیر موزه تاریخی و معماری نیژنی نووگراد گفت: این نمایشگاه منحصر به فرد است از این منظر که دوره زمانی تقریبی 1400 سال را در برمی‌گیرد؛ تاریخ سرزمینی که اکنون به عنوان ایران مدرن مطرح است، در یک نمایشگاه جای گرفته است.

کد خبر 1734977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha