آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار بزرگ تربیت را برعهده بگیرد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار بزرگ تربیت را برعهده بگیرد، گفت: همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و به ویژه خانواده ها باید در این امر مهم یاریگر آموزش و پرورش باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، اصغر باقرزاده امروز چهارشنبه (۱ آذر) در آیین بهره‌برداری از خانه یاریگران استان مرکزی در اراک، پنج میلیون دانش‌آموز پایه‌های سوم، ششم، هفتم، هشتم و دهم در نقاط مختلف کشور غربالگری آسیب‌های اجتماعی شدند، گفت: این دانش‌آموزان در ۱۳ مقیاس آسیب اجتماعی غربالگری شدند و مشخص شد که دانش‌آموزان چه آسیب‌هایی دارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار بزرگ تربیت را برعهده بگیرد، خاطر نشان کرد: نیاز است همه در این راستا مشارکت کرده و واحدها و دستگاه‌های دیگر این نهاد را پشتیبانی کنند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه آموزش «نماد» ویژه مدیران با  هدف جلوگیری از بروز و گسترش آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است، ادامه داد: خانواده ها با همدلی و همراهی با آموزش و پرورش نقش موثری در آموزش و پرورش آینده سازان این مرز و بوم دارند و با پای کار آمدن خانواده ها می توانیم از بروز آسیب‌ها از جمله فضای مجازی که کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، جلوگیری کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از راه‌های پیشگیری از جمله تاسیس خانه یاریگران زندگی می‌توان از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کرد، اضافه کرد: آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی را که از لحاظ آسیب‌های اجتماعی در معرض خطر قرار دارند شناسایی و برای در امان ماندن آنها برنامه‌ریزی کند.

 راه اندازی ۳۲ خانه یاری گران زندگی در سطح کشور

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۳۲ خانه یاری‌گران زندگی در سطح کشور راه اندازی شده است که این ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های متفاوت و متنوعی آغاز انجام می دهند.

باقرزاده یکی از مهمترین فعالیت‌ها را ایجاد مراکزی برای توانمندسازی دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلمان و مربیان دانست و اضافه کرد: آموزش‌های لازم با شیوه‌های متفاوت و متنوع از جمله کلاس‌های آموزشی، بازی‌ها، دوره‌ها، تبادل تجارب و آشنایی با عوامل آسیب‌های اجتماعی ارایه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خانه‌ یاری‌گران زندگی در مرحله اول با مشارکت ستاد مبارزه موادمخدر و معاونت اجتماعی و سیاسی استانداری استان‌های کشور ایجاد شده اند، گفت: اکنون در تمامی مراکز استان‌ها این خانه‌ها فعال است و به مرور این مراکز در مناطق و نواحی گسترش پیدا می‌کند.

کد خبر 1735063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha