همایش «الگوی سوم زن» در شیراز برگزار می‌شود

همایش «الگوی سوم زن» به همت ناحیه مقاومت بسیج بقیه الله(عج) شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، همایش «الگوی سوم زن» با موضوع تبیین پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار زن شعید کشور در شیراز برگزار می شود.

در این همایش، حجت الاسلام اسماعیل فخریان استاد حوزه علمیه ومدیرطرح تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری به بیان شاخصه های زن مسلمان در اندیشه رهبری انقلاب می پردازد.

این برنامه روز پنجشنبه دوم آذرماه از ساعت ۹ و نیم صبح در فرهنگسرای بوستان جوان شیراز برگزار می شود.

به گزارش شبستان، رهبری انقلاب سال ۹۱ و در پیام خود به کنگره «هفت هزار زن شهید کشور» با به کار بردن تعبیر «الگوی سوم زن» فرمودند: «زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، بمثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و درعین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.»
 

کد خبر 1735093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha