عاقبت جلودار شدن و پیشرو در گناهان

کسی که جلودار در سنت سیئه می‌شود، در گناه بقیه هم شریک است. در خوبی‌ها هم همینطور است، اولین کسی که در یک آبادی کار خیر انجام بدهد و بعد دیگران یاد بگیرند، در ثواب عملِ همۀ آنها شریک است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، مرحوم آیت الله حائری شیرازی(رض)، در باب «عاقبت جلودار شدن و پیشرو در گناهان» به مطلبی اشاره کرده که در این بخش می آید:

«قرآن به یهودی‌های زمان پیغمبر اکرم ﷺ می‌فرماید: «لا تَکُونُوا أَوَّلَ کافِرٍ بِهِ».  یهودی‌ها ! شما که در این عصر هستید، اولین کافر به اسلام نشوید. زیرا اگر شما کافر شدید، نسل‌های بعدی از شما یاد می‌گیرند و می‌گویند اجدادمان اگر یک حقّانیتی در اسلام دیده بودند، ایمان می‌آوردند.

لذا شما در گناه همه‌شان شریک می‌شوید. آن یهودی‌های اولی که کافر شدند، الآن در گناه تمام یهودی‌هایی فعلی شریک هستند. 

در جامعه، بعضی‌ها در کارهای بد، جلودار و پیشرو می‌شوند؛ مثلاً در مسئلۀ بی‌حجابی، ابتدا خانواده‌های عده‌ای که دین و دیانت درستی نداشتند چادرشان را برداشتند، بعد دیگران از آن‌ها یاد گرفتند و الآن می‌بینید که چطور شده است.

آن زنی که اول بی‌حجاب شد، تمام زن‌های بی‌حجاب هرچه گناه بکنند، یک قسمتی‌اش هم در نامۀ عمل او می‌رود.

از هر خانواده‌ای، هر کسی که اول بد شد، بقیه فامیل هم که بد می‌شوند در نامۀ او می‌نویسند. کسی که جلودار در سنت سیئه می‌شود، در گناه بقیه هم شریک است. در خوبی‌ها هم همینطور است، اولین کسی که در یک آبادی کار خیر انجام بدهد و بعد دیگران یاد بگیرند، در ثواب عملِ همۀ آنها شریک است.»
 

کد خبر 1735118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha