کانون های مساجد زمینه ساز قرار گرفتن نسل نو در مسیر تربیت قرآنی باشند

آهنگر با اشاره به فرموده رهبری مبنی براینکه جامعه قرآنی از آسیب های اجتماعی بدور است، گفت:کانون های مساجد با تقویت و توسعه فعالیت ها و جشنواره های قرآنی زمینه ساز قرار گرفتن نسل نو در مسیر تربیت قرآنی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آئین اختتامیه و تجلیل از منتخبین شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در امامزاده عباس (ع) ساری، با اشاره به اهمیت ترویج معارف قرآنی در جامعه، اظهار کرد: جشنواره مدهامتان گامی رو به جلو برای تحکیم پیوند مسجد با مردم و کشف استعداد های قرآنی است.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی بهترین روش برای ترویج فرهنگی ناب دینی و آموزه های قرآنی در جامعه محسوب می شود، افزود: جامعه مانوس با قرآن جامعه بالنده و رو به رشد خواهد بود.

آهنگر با اشاره به فرموده رهبری مبنی براینکه جامعه قرآنی از آسیب های اجتماعی بدور است، گفت: کانون های مساجد بهترین بستر برای نهادینه سازی فرهنگ قرآنی و ترویج سبک ایرانی اسلامی در جامعه است.

وی با بیان اینکه اگر نوجوانان و جوانان در مسیر انس با قرآن قرار بگیرند قطعا از آسیب های اجتماعی بدور خواهند ماند، ادامه داد: مشکلات امروز دنیا به جهت فاصله گرفتن از قرآن است.

آهنگر ضمن ادای احترام به مقام شهدای شامخ غزه و اعلام انزجار از جنایات ددمنشانه اسرائیل غاصب در غزه، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای مسلمان از حمایت از مردم غزه ممانعت بعمل می آورند چرا که نام اسلام را به یدک می کشند و در عمل فرسنگ ها با اسلام و قرآن فاصله دارند.

وی با بیان اینکه راه سعادت بشر از قرآن می گذرد، افزود: ۱۴۶پایگاه قرآنی در کانون های مساجد استان فعالیت دارند که باید تمامی کانون های مساجد مازندران به پایگاه های قرآنی و مکان تلاوت و استماع قرآن تبدیل شوند.

آهنگر با بیان اینکه پیاده سازی دستورات قرآن در زندگی فردی و اجتماعی باید مورد توجه باشد، اذعان کرد: همگان باید عامل به قرآن باشیم.

وی از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای تقویت و حمایت از کانون های مساجد استان جهت تقویت فعالیت های قرآنی در سطح مساجد خبر داد.

کد خبر 1735134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha