بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان گمنام است

امام جمعه شهرستان مارگون گفت:بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان گمنام بوده و بسیج تاکنون نقش خود را در جامعه به نحو احسن ایفا کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین رحم الله خواجه پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی دوری از گناه و معصیت، هفته بسیج را تبریک گفت و اظهار کرد:برکات بسیج این ابتکار عظیم به اندازه ای بود که حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در آذر سال ۱۳۶۷ یعنی ۹ سال بعد از تشکیل آن، خطبه‌ای والا ، شیوا و بلند در مدح بسیج صادر کردند.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: حضرت امام خمینی (ره)فرمودند: «بسیج مدرسه عشق، مکتب شاهد و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر دادند».

وی با اشاره به اینکه بسیج درخت پرثمری است که شکوفه‌های آن، بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد، افزود: امامی که با آن عظمت دنیا و تاریخ را تکان داد فرمود «من افتخارم این است که بسیجی‌ام».

حجت الاسلام خواجه پور این جملات گهربار حضرت امام خمینی رحمت الله علیه را فراموش نشدنی دانست و ادامه داد:بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان گمنام بوده و بسیج تاکنون نقش خود را در جامعه به نحو احسن ایفا کرد.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: بسیج در تمام میدان و عرصه‌ها نقش آفرینی کرد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران و قهرمانان در عرصه‌های ورزشی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: معظم له از بانوی محترمی که با حجاب کامل پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی شد و بانوی ورزشکاری که هنگام اهدای مدال حاضر نشد با مرد نامحرم دست دهد و بانوی دیگری که با کودک خود روی سکوی مدال آوران رفت و با حرکت نمادین خود احترام به خانواده مادر را در دنیا برجسته کرد، تقدیر کرد.

حجت الاسلام خواجه‌پور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «این گونه رفتارها دارای ارزشی معادل خود ورزش است، مثل سجده کردن، دست به دعا برداشتن، بوسه بر پرچم ایران اسلامی و کارهای دیگری که چهره شاخص دارای منطق و اعتماد به نفس ملت ایران را به جهانیان نشان داده است».

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «این کارها شایسته قدردانی حقیقی است»،

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب ضمن توصیه‌های ورزشی در جهت موفقیت در تمام زمینه‌ها در رابطه با مسئله غزه نکاتی را بیان کردند، افزود: ایشان فرمودند «ناتوانی رژیم صهیونیستی برای دنیا ثابت شده و برای جبران در بیمارستان‌ها و مدارس غزه قدرت نمایی می‌کند اما این کار مشابه کار ورزشکاری است که در میدان شکست خورده اما برای تلافی این شکست به طرف مقابل فحش می‌دهد و او را کتک کاری می‌کند».

حجت الاسلام خواجه‌پور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «این بمباران‌ها عمر رژیم غاصب را کوتاه‌تر می‌کند و باخت سنگین رژیم صهیونیستی با این جنایات جبران نخواهد شد.

 امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه در آستانه دهه اول ایام فاطمیه هستیم، گفت:بنا به روایت اهل تسنن حضرت زهرا ۷۵ روز بعد از رحلت پدر گرامیش به شهادت رسید و شیعیان معتقدند ۹۵ روز بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام به شهادت رسید.

وی ایام سوگواری حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و افزود: ابعاد شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها بسیار گسترده و وسیع است که نمی‌توان به تمام شخصیت آن حضرت پرداخت بلکه باید گفت شخصیت آن حضرت به اندازه ای والاست که خداوند متعال سوره کوثر و آیات زیادی در شأن و منزلت آن حضرت بر پیغمبر نازل کرد.

حجت الاسلام خواجه پور گفت:پیامبر گرامی اسلام فرمود «فاطمه پاره تن من است، هر او را اذیت کند من پیغمبر را اذیت کرده،هر کس من پیغمبر را اذیت کند خدا را اذیت کرده است».

کد خبر 1735316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha