۵۲ هزار نفر استان سمنان عضو کتابخانه های عمومی هستند

هاشمی با بیان اینکه  ۷۶ کتابخانه در استان سمنان‌  وجود دارد گفت:۵۲ هزار نفر در این استان، عضو کتابخانه های عمومی هستند.

به گزارش  خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛  سیدمحمدرضا هاشمی- استاندار سمنان در آیین رسمی اعطای لوح پایتختی کتاب ایران به سمنان گفت: سوم آذر ۱۴۰۲ به عنوان روز اعطای تندیس پایتختی کتاب ایران، بعنوان یک روز بیادماندنی در تاریخ استان سمنان ثبت خواهد شد. ‌

وی افزود: یکی از آثار و برکات برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگی استان، انتخاب سمنان بعنوان پایتخت کتاب ایران است. ‌

هاشمی با اشاره به حضور سفیر عربستان در این مراسم اظهارامیدواری کرد:حضور سفیر عربستان در استان سمنان، موجب ارتقاء بیش از پیش روابط فرهنگی، اقتصادی و ...میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران و بویژه استان سمنان شود.

 استاندار سمنان با بیان اینکه از محل سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگی اختصاص یافت  افزود: بواسطه آن عملیات عمرانی و اجرایی هفت پروژه فرهنگی و هنری که بیش از ۱۰ سال معطل مانده بود، آغاز شد.

وی تاکید کرد: استان سمنان به عنوان استان اندیشه، فکر، دانش و ایمان مشهور است و این موضوع در کلام رهبر معظم انقلاب در سفر به استان سمنان تاکید شده است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: با انتخاب سمنان بعنوان پایتخت کتاب ایران، شاهد اعتلای بیش از پیش کتاب و کتابخوانی در استان سمنان باشیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه فضای مجازی برای ما اهمیت دارد اما هیچگاه قابل مقایسه با جایگاه و اهمیت کتاب نخواهد شد تاکید کرد: هر قدر در خصوص توسعه کتابخانه های مشارکتی (مردم محور) تلاش شود، این امر موجب رشد و اعتلای فرهنگ در استان خواهد بود.

این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ملی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در مجتمع فرهنگی هنری کومش برگزار شد.

کد خبر 1735367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha