همایش جهانی تجارت اسلامی ۲۰۲۳ در مالزی برگزار می‌شود

«ساراواک» مالزی  در حال آماده شدن برای میزبانی دومین دوره همایش جهانی تجارت اسلامی در مرکز همایش‌های «بورنئو کوچینگ» است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «theborneopost»، «ساراواک» مالزی  در حال آماده شدن برای میزبانی دومین دوره همایش جهانی تجارت اسلامی در مرکز همایش‌های «بورنئو کوچینگ» است.

این همایش  قرار است در روزهای ۲۸ تا ۳۰ نوامبر (۷ تا ۱۰ آذر) برگزار شود.

بر اساس گزارش ‌های دریافت شده، یک هزار شرکت کننده از جمله ۶۰ سخنران بین المللی به نمایندگی از ۳۷ کشور در این همایش حضور دارند.

«عمار علی حسن»، معاون نخست وزیر مالزی گفت: در این همایش دو روزه بررسی خواهد شد که چگونه نوآوری‌ها و تحولات در اقتصاد اسلامی می تواند منجر به تغییرات آب و هوایی و ترویج اقتصاد سبز و پایدار در حوزه های مختلف شود.

او گفت: این کنفرانس همچنین با هدف ایجاد مشارکت‌های قوی‌تر در جهان اسلام، تشویق ابتکارات برای تاثیر اجتماعی و اقتصادی و ترویج سرمایه‌گذاری با بررسی فرصت‌های رشد جدید است.

همایش جهانی تجارت اسلامی ۲۰۲۳ برای رسیدگی به چالش ها و فرصت ها در اقتصادهای اسلامی طراحی شده است و موجب ایجاد ارتباطات و مشارکت های قوی تر به ویژه در خاورمیانه، آسیا و دیگر نقاط جهان خواهد بود.

معاون نخست وزیر مالزی گفت: ابتکارات و برنامه‌های نتیجه‌محور مبتنی بر ارزش باید برای تأثیر اجتماعی و اقتصادی به منظور ارتقای کارآفرینی اجتماعی و تلاش‌های تجاری مورد تشویق قرار بگیرند.

وی افزود: «معروف امین»، معاون رئیس جمهوری اندونزی نیز قرار است در همین مراسم سخنرانی کند.

به گفته عمار علی حسن، از طریق همایش جهانی تجارت اسلامی، دولت‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، سرمایه‌گذاران و جامعه مدنی می‌توانند برای بررسی و بحث درباره این موضوعات کلیدی گرد هم آیند.

این مقام مالزیایی همچنین گفت: این راهی است برای ارتباط، همکاری و مشارکت فعالت تجاری منطقه ای با یکدیگر است.

معاون نخست وزیر مالزی تاکید کرد که این همایش چشم اندازهایی را در تجارت اسلامی ارائه  و همچنین آخرین روندها را در بخش‌های مختلف برجسته می‌کند.

وی ادامه داد: چنین برنامه‌هایی می‌توانند، بستری ایده آل برای ارتباط بین جوامع مسلمان و غیر مسلمان باشند.

بر اساس گزارش‌ها، در این همایش، رهبران و شخصیت های جهان اسلام در بخش های کلیدی مانند جلسات عمومی و کارگاه ها حضور خواهند داشت.

این سخنرانان بینش و تجربیات خود را در مورد موضوعاتی مانند نوآوری اسلامی، اقتصاد جدید، فناوری دیجیتال، انرژی سبز، امنیت غذایی، صنعت حلال، کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها به اشتراک خواهند گذاشت.

اولین همایش در این زمینه در اکتبر سال گذشته در مرکز همایش‌های «کوچینگ» برگزار شد.

کد خبر 1735420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha