برگزاری جشنواره هنرهای اسلامی در شارجه

بیست و پنجمین دوره جشنواره هنرهای اسلامی با شعار «تجلیات» از ۱۳ دسامبر تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۴ با هدف برجسته کردن جنبه‌های زیبایی‌شناختی تمدن عربی-اسلامی در شارجه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رحال، جشنواره هنرهای اسلامی شارجه امسال با شعار «تجلیات» برگزار می‌شود و میزبان هنرمندانی از نقاط مختلف جهان است تا جنبه‌های زیبایی‌شناختی تمدن عربی-اسلامی را برجسته کند.

این جشنواره میزبان هنرمندانی از فرهنگ‌های مختلف برای تبادل فرهنگی و هنری بین فرهنگ‌های مختلف  و یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری در جهان عرب است.

فعالیت‌های بیست و پنجمین دوره جشنواره هنرهای اسلامی در شارجه با شعار «تجلیات» از ۱۳ دسامبر آغاز و تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت و به هنرمندان این فرصت را می‌دهد تا خلاقیت‌ها و تلاش‌های فکری جدیدی را با الهام از جوهره هنر اسلامی به منصه ظهور برسانند.

این جشنواره تجربیات هنری بین‌المللی را نشان می‌دهد و  نمایشگاه‌های فردی و گروهی در مناطق مختلف شارجه از جمله در موزه هنر شارجه، خانه حکمت و مکان‌های دیگر برگزار می‌شود و آثار هنری قابل توجهی را به به نمایش می‌گذارد و تنوع طرح‌های هنری را در محتوا و قالب منعکس می کند که با فعالیت های تعاملی مختلف در مکان های مختلف همراه است.

بیست و پنجمین دوره جشنواره میزبان رویدادهای هنری متنوعی از جمله نمایشگاه‌های هنری فردی و گروهی هنرمندان سراسر جهان از جمله هنرمندان اماراتی، عرب و بین المللی، کارگاه های هنری و سمینارهایی است که به موضوعات مرتبط با هنرهای اسلامی مانند خوشنویسی عربی، تزیینات اسلامی و معماری اسلامی علاوه بر آن اجرای موسیقی و نمایش، روح هنر اسلامی را منعکس می‌کند و فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی را برای همه افراد جامعه انجام می‌دهد.

کد خبر 1735442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha