صندوق توسعه ملی خط اعتباری ویژه برای خراسان جنوبی درنظر گیرد

قناعت با بیان اینکه رسالت صندوق توسعه ملی مبنی بر محرومیت‌زدایی است گفت: خط اعتباری ویژه برای استان خراسان جنوبی به‌ویژه برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز عصر( ۴ آذر) در دیدار با معاون صندوق توسعه ملی کشور اظهار کرد: با عنایت به اینکه جذب اعتبارات شناور صندوق توسعه ملی در بازه زمانی تعیین شده برای استان‌های کم‌برخوردار مشکل است لذا پیشنهاد می‌شود سهمی از این اعتبارات برای استان‌های کمتر توسعه‌یافته همانند تسهیلات تکلیفی در نظر گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه پیشنهاد داد: صندوق توسعه ملی در طرح‌هایی که به عنوان اولویت و مطالبه عمومی مردم طی سال‌های اخیر مطرح بوده از جمله راه‌اندازی ایرلاین و ایجاد مرکز طب و تصویر خصوصی(MRI) و پرتونگاری) مشارکت داشته باشد.

قناعت با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی مبنی بر محرومیت‌زدایی درخواست کرد خط اعتباری ویژه برای استان خراسان جنوبی به‌ویژه برای بخش کشاورزی (حوزه آب و خاک) به میزان ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود.

وی خواستار کاهش نرخ تسهیلات فعلی صندوق توسعه ملی برای استان خراسان جنوبی جهت ایجاد جذابیت حضور سرمایه‌گذاران در استان شد.
 

گفتنی است در این دیدار معاون صندوق توسعه ملی کشور برای حمایت از راه‌ندازی ایرلاین، ایجاد مرکز پرتونگاری و همچنین اعطای ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای تأمین مواد اولیه کارخانه کویر تایر موافقت کرد.

کد خبر 1735531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha