تجربه شیرین نمایشگاه کتاب روستایی به همت بچه‌های مسجد

مردم روستای حسن آباد آبریزه از توابع شهرستان تیران و کرون تجریه شیرین نمایشگاه کتاب را به همت بچه های کانون فرهنگی و هنری امام محمد باقر(ع) چشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، بسیاری عزم راسخ به نقش کانون های فرهنگی و هنری روستایی دارند که این مراکز تنها مرکز فرهنگی هر روستا هستند و در برقراری عدالت در این حوزه نقش مهمی دارند.

مردم روستایی گاها در بعضی از مواقع کمتر تجربه کار فرهنگی و رویدادهای جدید را داشته اند و این همه به دلیل عدم وجود مرکز مجری برای آن است.

تاسیس کانون های فرهنگی و هنری تجربه خوبی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری هستند که در کشور نیمی از ۲۶ هزار باب کانون، در روستاها تاسیس و راه اندازی شده اند.

جهش فرهنگی و هنری در روستاها با محوریت کانون های فرهنگی و هنری رقم خورده و هر کجا این مراکز با تیم فعال وارد شده اند، توانسته موفقیت های پی در پی بدست آورند.

برپایی نمایشگاه و رویدادهای فرهنگی و هنری توسط کانون های مساجد انجام می شود و مردم آن مناطق از این خدمات بهره می برند و گاهی هم از شهرها به روستا برای استفاده از فعالیت های صورت گرفته، عزیمت می کنند.

نمایشگاه کتاب در روستای حسن آباد آبریزه از توابع شهرستان تیران و کرون مصداقی از حرکت موثر و کارآمد کانون فرهنگی و هنری امام محمد باقر(ع) این روستا محسوب می شود که حال و هوای جدی به روستا بخشیده است.

تجربه شیرین نمایشگاه کتاب روستایی به همت بچه‌های مسجد

نمایشگاه کتاب روستایی با همت بچه های مسجد

نمایشگاه کتاب روستای حسن آباد آبریزه همزمان با هفته ملی کتاب برپا شده و تا ۱۵ آذرماه جهت بازدید و خرید عموم مردم ادامه دارد.

پیشنهاد و اداره این رویداد توسط اعضای کانون فرهنگی و هنری امام محمدباقر(ع) بوده و بچه های مسجد محور این حرکت مهم هستند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام محمدباقر(ع) شهرستان تیران و کرون در این خصوص گفت: اعضای نوجوان و جوان کانون پیشنهاد برپایی نمایشگاه کتاب را اعلام کردند و پیشگام این حرکت شدند.

حسین یزدانی همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشداری مرکزی این شهرستان را در رقم خوردن این اتفاق مهمم خواند و اذعان داشت: همکاری و حمایت دستگاه های اداری و خیرین رونق فعالیت های فرهنگی و هنری روستایی را به همراه خواهد داشت.

وی یادآورشد: در ایام برپایی نمایشگاه مدارس روستا و دیگر مناطق می توانند از نمایشگاه بازدید داشته باشند.

یزدانی در خصوص فعالیت های کانون نیز گفت: کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین فعالیت های کانون است که توسط اعضا مدیریت و اجرا می شود.

وی بزرگداشت مناسبت ها، برگزاری مسابقه، اجرای طرح های فرهنگی و فعالیت های هنری را از دیگر برنامه های کانون فرهنگی و هنری روستای حسن آباد اعلام کرد.

تجربه شیرین نمایشگاه کتاب روستایی به همت بچه‌های مسجد

کم مهری به کانون های روستایی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون به ظرفیت فعال کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: پتانسیل و فرصت های نهفته در این مراکز کمتر مورد توجه قرار می گیرد و در حوزه روستایی گاها مورد بی مهری قرار می گیرند.

علی معینی ادامه داد:‌ کانون های فرهنگی و هنری در شهر و روستاها می توانند تحولات جدی در محیط پیرامونی خود ایجاد کنند اما کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه کانون های روستایی تنها نهاد فرهنگی روستا محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب در یک روستا با تلاش کانون و حمایت دیگر دستگاه ها، هیات امنا مساجد و خیرین امکان پذیر است.

معینی کانون فرهنگی و هنری حسن آباد آبریزه را یکی از کانون های فعال شهرستان معرفی کرد و یادآورشد: این کانون در ادوار گذشته طرح های متعددی را اجرا کرده و در سال جاری محور رویدادهای روستایی شده است.

وی اضافه کرد: طرح محوری و تدوین چشم انداز برای فعالیت های کانون های مساجد می تواند آینده موثر و کارآمدی را رقم بزند.

تجربه شیرین نمایشگاه کتاب روستایی به همت بچه‌های مسجد

حمایت از کانون های مساجد روستایی

بخشدار مرکزی تیران و کرون در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب کانون فرهنگی و هنری امام محمدباقر(ع) روستای حسن آباد آبریزه گفت: طرح های فرهنگی روستاها مثل برنامه های عمرانی مورد توجه بوده و کانون های مساجد بازوی اجرایی خوبی برای دهیاران در تحقق فعالیت های فرهنگی و هنری هستند.

ذبیح الله ابراهیمی افزود: از طرح های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در روستاها حمایت می شود و نیاز است دیگر دستگاه های اداری و خیرین نیز در این خصوص همراهی کنند.

وی برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه های فرهنگی و هنری، رویدادهای ورزشی و برنامه های فراغتی را از جمله کارکردهای خدماتی در روستاها برای توسعه فرهنگی و ورزشی مردم آن مناطق اعلام کرد.

کد خبر 1735548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha