پیش بینی ۱۳ برنامه اصلی و محوری در فاطمیه اول و دوم/از پویش «بوسه بر دستان مادر» تا پیاده‌روی «حرم تا حرم»

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۳ برنامه اصلی و محوری در فاطمیه اول و دوم پیش بینی شده و برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار خواهد بود.

حجت الاسلام «سید هاشم موسوی نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج با اشاره به برنامه های این اداره کل برای ایام فاطمیه، اظهار کرد: برنامه‌هایی توسط مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی در ایام فاطمیه پیش بینی شده و برنامه‌های محتوایی نیز در منبرها و محافل گفت وگوها حول جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری و همچنین نشر خوبی‌ها صورت می گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول این هفته و هفته‌های آینده با مجموعه‌های تاثیرگذار فرهنگی، مبلغین و ائمه جماعت ادارات، موسسات و خانه‌های قرآنی، مدیران هیئت‌های مذهبی شاخص، مداحان، اساتید شاخص دانشگاه‌ها، مدیران و مربیان پرورشی مدارس، ستاد نهضت پیشرفت بانوان نشست‌هایی پیش بینی شده که در این نشست‌ها به صورت تخصصی تر به موضوع ایام فاطمیه می‌پردازیم.

وی افزود: سیاه پوش کردن و استفاده از بیلبوردهای شهری که با کمک برخی از دستگاه‌های فرهنگی از جمله شهرداری، سپاه و دیگر مجموعه‌های فرهنگی برای فاطمیه اول و دوم در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام موسوی نیا با اشاره به اینکه از ششم آذر ماه آغاز فاطمیه نخست را داریم، ادامه داد: برگزاری آئین‌های عزاداری در مساجد استان در دستور کار قرار دارد و همچنین بحث دسته‌ روی عزاداران از شهرها و روستاها را مثل سال‌های گذشته خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به صورت ویژه‌تر در ایام فاطمیه دوم پیاده‌روی «حرم تا حرم» را نیز برگزار می‌کنیم که نشست برنامه‌ریزی پیاده‌روی نیز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: دعوت از مبلغین توانمند جهت تبلیغ در سطح شهر و روستاهای فاقد روحانی در فاطمیه اول و دوم از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

حجت الاسلام موسوی نیا برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس و دانشگاه‌ها با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه، دعوت از قاریان برتر و بین‌المللی، برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر قرآن در مدارس، محافل و روستاهای پرجمعیت که هم اکنون نیز این برنامه در حال اجرا بوده را از دیگر برنامه های ایام فاطمیه دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه نشست‌های روضه خانگی بعد از ایام کرونا به شکل بهتری رونق گرفته بود و امسال نیز پشتیبانی لازم به لحاظ تامین سخنران، مداح و همچنین پشتیبانی از مراسمات نیز صورت می‌گیرد.

وی برگزاری مسابقه با موضوع سیره حضرت زهرا سلام الله علیها ویژه نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: راه اندازی پویش عمومی با عنوان «بوسه بر دستان مادر» که در سنوات گذشته استقبال خوبی از این پویش صورت گرفته نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام موسوی نیا با اشاره به اینکه شناسایی و تجلیل مادران تاثیرگذار در انقلاب به صورت ویژه امسال انجام خواهد شد، اظهار کرد: تجلیل و حمایت از مادران دارای سه فرزند به بالا با حمایت و کمک دستگاه‌های فرهنگی که سال گذشته برگزار شد، امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برپایی نمایشگاه سیر تاریخی زندگی پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها امسال نیز برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این ۱۳ برنامه اصلی و محوری بوده که در فاطمیه اول و دوم پیش بینی شده و برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی نیا تاکید کرد: در بحث محتوایی ایام فاطمیه در نمایشگاه‌ها، مجالس، محافل، مدارس و دانشگاه‌هایی که قرار است برنامه برگزار شود، باید راهکارهایی ارائه شود که جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری و نشر خوبی‌ها اتفاق بیفتد و بتوانیم از فاطمیه بهره کافی را ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات خود در جمع بانوان در سال ۱۳۷۹ فرمودند « نقش مادری برای یک خانواده، جامعه و یک کشور نقش هویت ساز است، مادرها هستند که عناصر هویت ملی را به نسل‌ها انتقال می‌دهند، هویت ملی یک چیز مهمی است، یعنی هویت یک ملت، شخصیت یک ملت در درجه اول به وسیله مادران منتقل می‌شود، زبان، عادات، آداب، سنت‌ها، اخلاق‌های خوب، عادت‌های خوب این‌ها در درجه اول به وسیله مادر، منتقل می‌شود».

وی گفت: محور محتوای ایام فاطمیه امسال با همفکری جمعی از علمای کشور و خطبای مشهور تحت عنوان «معجزه مادری» در تقویت پیوندهای اجتماعی آماده شده و قرار است در مجالسی که برگزار می‌شود، به وسیله افراد و اقشار تاثیرگذار نشر داده شود.

کد خبر 1735569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha