اجرای 14 نمایش صحنه ای و خیابانی با موضوعات فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل موسسه هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارسال 37 اثر در زمینه تئاتر صحنه ای و خیابانی، گفت: از طرف هیئت انتخاب هشت نمایش خیابانی و ۶ نمایش صحنه ای برای اجرا انتخاب شدند.

«رضا رفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد:اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اداره‌ کل هنرهای نمایشی کشور، انجمن هنرهای نمایشی ایران و موسسه انجمن هنرهای نمایشی استان به منظور تداوم، تثبیت جایگاه هنر نمایش، ارتقاء سطح کیفی تولید و اجرای عمومی سالانه و ایجاد ارتباط مؤثر با تماشاگران آثار نمایشی، اقدام به برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی می کند.

مدیرعامل موسسه هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه متقاضیان تئاتر صحنه ۱۲ اثر و متقاضیان تئاتر خیابانی ۲۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند، گفت: هیئت انتخاب جشنواره ۶ نمایش صحنه ای از بین آثار ارسالی را انتخاب که دو نمایش از گچساران، سه نمایش صحنه از یاسوج و یک نمایش از دهدشت هستند.

 وی خاطرنشان کرد:از طرفهیئت انتخاب هشت نمایش خیابانی انتخاب شدند که یک نمایش از دهدشت، یک نمایش از لنده، دو نمایش از بهمئی، سه نمایش از گچساران و یک نمایش از یاسوج هستند.

رفیعی با اشاره به اینکه نمایش های صحنه ای با موضوعات بومی، آئینی ، آسیب های اجتماعی، اجتماعی و مسائل روز هستند، ادامه داد:نمایش های خیابانی با موضوعات دفاع مقدس، آئینی سنتی، اجتماعی و مسائل روز و فرهنگ شهروندی بودند.

مدیرعامل موسسه هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق شیوه نامه اجرایی جشنواره، نمایش های صحنه ای باید پنج اجرای عمومی و نمایش خیابانی ۶ اجرای عمومی با مجوز شورای نظارت در شهرهای محل سکونت خود اجرا کنند.

 وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰ هنرمند در تولید این آثار حضور داشتند، گفت:همه گروه های نمایشی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسه انجمن هنرهای نمایشی استان تولید و به اجرا می روند.

کد خبر 1735597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha