برگزاری برنامه های ایام فاطمیه باعث ارتقای بینش دینی و اعتقادی مردم می شود

حجت الاسلام میرزایی گفت:برگزاری برنامه های ایام فاطمیه باعث ارتقای بینش دینی و اعتقادی مردم می شود همچنین بهترین کار در این ایام برگزاری مجلس حضرت زهرا(س) و بیان معارف اهل بیت، سبک زندگی فاطمی و سیره حضرت زهرا(س) است.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه سوگواری ایام فاطمیه اول در کرمانشاه، گفت:دهه فاطمیه از جمله دهه‌های مهم عزاداری برای شیعیان و دوستداران خاندان اهل بیت پیامبر است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه افزود: ایام فاطمیه، روزهایی است که شیعیان به‌مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) عزاداری می‌کنند و به جهت شهرت سیزده جمادی‌الاول و سوم جمادی‌الثانی به عنوان تاریخ شهادت حضرت فاطمه، ایام فاطمیه به فاطمیه اول و فاطمیه دوم نامگذاری شده است لذا روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم جمادی‌الاول فاطمیه اول و روزهای سوم، چهارم و پنجم جمادی‌الثانی فاطمیه دوم نامیده شده است. البته برخی از دهم تا بیستم جمادی‌الاول را فاطمیه اول و از یکم تا دهم جمادی‌الثانی را فاطمیه دوم می‌دانند.

وی درباره اعمال توصیه شده در ایام فاطمیه اظهار کرد: برگزاری مراسم روضه برای حضرت زهرا(س) نمونه برپایی مجلس برای بزرگان خدا و گفتن معارف آن ها به عنوان تعظیم شعائر الهی است. خداوند در قرآن می فرماید: "ذَلِکَ وَ مَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَی الْقُلُوب".

حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد: بهترین کار در این ایام برگزاری مجلس حضرت زهرا(س) و بیان معارف اهل بیت، سبک زندگی فاطمی و سیره حضرت زهرا(س) در همسرداری، فرزند داری، در ارتباط با همسایه، سیره عبادی و اجتماعی حضرت در ایام شهادت است همچنین  علاوه بر عزاداری و مرثیه سرایی در این ایام بیان معارف ائمه اطهار(ع) و سخنان عمیق حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه دیگر بهترین کاری است که می تواند برنامه و سبک زندگی برای عزادران باشد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه اظهار کرد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) قابل توصیف نبوده و کلمات در بیان این شخصیت قاصر است. خداوند در آیه ۲۳ سوره مبارکه شوری می فرماید: "قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی". "بگو من هیچ مزد و پاداشی بر رسالتم درخواست نمی کنم؛ جز دوست داشتن نزدیکانم".

وی با اشاره به اینکه مراسم سوگواری فاطمیه اول از دوم تا ششم آذرماه در امامزادگان و بقاع متبرکه برپا می‌شود، گفت:برپایی غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه به همراه حضور روحانی و اقامه نماز جماعت و برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و پاسخ به شبهات از برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح یاس نبوی است.

حجت الاسلام میرزاییدر پایان اظهار کرد:ایام فاطمیه یکی از مهم ترین مناسبت‌های مذهبی شیعیان است که در آن عاشقان و دلباختگان ائمه اطهار علیه السلام به سوگواری و عزاداری می‌پردازند و با استفاده از ظرفیت بالقوه هیئات مذهبی، برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1735696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha