دوره آموزشی هماهنگی و هم گفتمانی ویژه مدیران کانون‌های تخصصی خواهران در یاسوج برگزار می شود

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف تاثیرگذاری کانون‌های خواهران در گام نخست، دوره آموزشی، هماهنگی و هم گفتمانی ویژه مدیران کانون‌های تخصصی خواهران طراحی شده است.

«کریم لایقی اصل» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج به برگزاری دوره آموزشی کانون تخصصی خواهران اشاره و اظهار کرد: نظر به تبیین جایگاه و وظایف زن تراز انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، ضرورت نقش پذیری اجتماعی زن در گام دوم انقلاب و در سه ساحت «خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این میان مساجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه و رکن فعالیت‌های اجتماعی در نظام و تمدن اسلامی، باید نسبت خود را با بانوان به درستی تعریف کنند.

وی بیان کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به این مهم و برای بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم و بی‌بدیل، تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری تخصصی خواهران را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بر این اساس و با هدف تاثیرگذاری این کانون‌ها در گام نخست، دوره آموزشی، هماهنگی و هم گفتمانی ویژه مدیران کانون‌های تخصصی خواهران طراحی شده است.

وی به اهداف این دوره اشاره کرد و یادآور شد: تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد تراز اسلامی، تبیین وظایف برنامه ریزان و فعالان حوزه زن و خانواده به منظور پیشرفت در عرصه‌های معنویت، فکر، علم و زندگی در سطح فردی و اجتماعی از اهداف این دوره آموزشی است.

لایقی اصل تاکید کرد: الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمندسازی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران، تقویت شبکه‌های بانوان در بستر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ارتقای سطح توانمندی خواهران عضو کانون‌های مساجد از طریق آموزش علمی، هدفمند و روز آمد از دیگر اهداف این دوره آموزشی است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد حضور شخص مدیر کانون تخصصی خواهران در این دوره را الزامی دانست و افزود: مخاطبین دوره فقط شخص مدیران کانون‌های تخصصی خواهران بوده که به مدت هشت ساعت آموزشی در دوره شرکت خواهند کرد.

وی درآمدی بر رویکردها و برنامه‌های فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد، درآمدی بر مهارت‌های مدیریت و رهبری در تشکیلات، عرصه‌های حضور اجتماعی زن از جمله کنشگری زنان در جامعه در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، آشنایی با راهبردها و همچنین نقش زن در تعالی خانواده را از عناوین سرفصل‌های آموزشی این دوره دانست.

لایقی اصل گفت: زیست عفیفانه، حجاب عفاف و الگوهای موفق، آشنایی با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله ساختار، سیاست‌ها، رویکردها و سابقه، آشنایی با کانون‌های فرهنگی و هنری تخصصی خواهران در زمینه رسالت و ماموریت، اهداف، ساختار و فعالیت‌ها و همچنین مهارت‌های مدیریت و کار تشکیلاتی در مسجد از دیگر عناوین سرفصل‌های آموزشی این دوره هستند.

کد خبر 1735986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha