توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد به گفتمان ایده پردازی

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه گفتمان ایده پردازی و ایده محوری در کانون ها مورد توجه است، گفت: به دنبال این هستیم تا بتوانیم در چند سال آینده پل ارتباطی بین مساجد خراسان جنوبی و جهان اسلام ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی-مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی- در دیدار با امام جمعه زیرکوه اظهار داشت: حدود ۷۶۰ کانون در این استان وجود دارد که ۶۰ درصد روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام مناطق مرزی خراسان جنوبی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد پوشش داده شده است، گفت: کانون های فرهنگی هنری بعد از بسیج، گسترده ترین، کم هزینه ترین و مردمی ترین نهاد فرهنگی کشور هستند.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه گفتمان ایده پردازی و ایده محوری در کانون ها اهمیت دارد، افزود: البته با نگاه امامت مساجد و امام محوری این موضوع انجام می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به تعداد کانون های فعال در زیرکوه اشاره کرد و افزود: قریب به ۵۵ کانون در این شهرستان وجود دارد.

وی بیان کرد: مساجد استان را درگیر مسائل بین الملل و ملی کرده ایم و مقام معظم رهبری هم تاکید کرده اند که تمرکززدایی فرهنگی داشته باشیم و شهرستان های دیگر را درگیر برنامه های فرهنگی کنیم.

حجت الاسلام محقی در خصوص گروه های سرود کانون های مساجد استان گفت: در حال حاضر ۱۷ گروه سرود در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فعالیت می کنند که هفت گروه سرود، آثار و تولیدات ملی دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه تئاتر نیز در مرکز استان اقداماتی انجام داده ایم و سعی خواهیم کرد تا بحث تئاتر مسجدی در شهرهای دیگر نیز ورود کنیم؛ نوع نگاه ما تربیت هنرمندان، مداحان و خوانندگان انقلابی است و بحث هنرهای تجسمی و ... نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان داشت: در حوزه اجتماعی نیز ورود پیدا کرده ایم و کانون ها درگیر مسائلی همچون توزیع بسته های معیشتی، تحصیلی و غیره شده اند و هر ۲ ماه یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت در استان توزیع می شود.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه گفتمان ایده پردازی و ایده محوری در کانون ها مورد توجه است، گفت: به دنبال این هستیم تا بتوانیم در چند سال آینده پل ارتباطی بین مساجد خراسان جنوبی و جهان اسلام ایجاد شود.

کد خبر 1736027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha