سخنان«آکسون» تهدید مستقیم مسلمانان است

سردبیر بخش سیاسی روزنامه سوئدی «آفتون بلادت» پرتیراژترین روزنامه سوئد در مقاله‌ای به سخنان جیمی آکسون که خواستار تخریب مساجد شده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المرکز السویدی للمعلومات، نویسنده آندرس لیندبرگ، سردبیر بخش سیاسی روزنامه سوئدی «آفتون بلادت» پرتیراژترین روزنامه سوئد، با انتشار مقاله‌ای نارضایتی خود را از اظهارات جیمی اوکسون، رهبر حزب راست افراطی دموکرات‌های سوئد اعلام کرد. جیمی آکسون در اظهارات خود خواستار تخریب مساجد در سوئد شده بود.

آندرس لیندبرگ این اظهارات را تهدیدی مستقیم برای مسلمانان در سوئد دانست و گفت: آکسون می‌خواهد زندگی مسلمانان در سوئد را پیچیده کند  و مهاجران را تحت فشار دایمی برای ترک این کشور قرار دهد.

سردبیر بخش سیاسی روزنامه آفتون بلادت، این را اقدامی خرابکارانه از سوی این حزب دانست که در حال تبدیل شدن به افراط گرایی است.

لیندبرگ در ادامه به حادثه سوزاندن قرآن و اظهارات ریکارد جومشوف، رئیس کمیته عدالت پارلمان سوئد در مورد اسلام و پیامبر اسلام نیز پرداخت و نسبت به تشدید این اظهارات خطرناک هشدار داد و تاکید کرد: این رفتار تهدیدی برای امنیت سوئد است و باید برای جلوگیری از تفرقه در سوئد و جلوگیری از این سخنرانی‌ها که باعث ایجاد تفرقه و نفرت در جامعه سوئد می‌شود، تلاش کرد.

وی در پایان گفت: جیمی آکسون به چیزی جز اهداف حزبش فکر نمی‌کند.

گفتنی است، جیمی آکسون در یک سخنرانی خواستار عدم اجازه ساخت مساجد جدید در این کشور و تخریب مساجد شد و این سخنان واکنش‌هایی را در پی داشت.

اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد این به این سخنان واکنش نشان داد و گفت: کشور نیاز به وحدت دارد نه دو قطبی شدن.

بنابر گزارش تی آر تی، مایکل سهلین، سفیر سابق سوئد در آنکارا نیز گفت: اظهارات آکسون در مورد تخریب مساجد در چنین برهه حساسی برای تصویب درخواست عضویت سوئد در ناتو، یک اتفاق منفی است.

کد خبر 1736188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha