قید فوریت فرمانداران خراسان جنوبی برای تعیین شعب اخذ رای

طالبی با تاکید بر اینکه فرمانداران باید در اسرع وقت نسبت تعیین شعب اخذ رأی اقدام کنند، گفت: به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود که حتی رأی یک نفر هم در استان بر زمین بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز ظهر( ۸ آذر) در جلسه ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه فرمانداران باید در اسرع وقت نسبت تعیین شعب اخذ رأی اقدام کنند، اظهار کرد: در صورت انتخاب شعب اخذ رأی فرصت مناسب برای برنامه‌ریزی لازم جهت تامین نیروی انسانی، خودرو، زیرساخت‌ها و سایر امکانات امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت مشارکت در انتخابات، گفت: در همین راستا شعب اخراج رأی باید به گونه‌ای انتخاب شود تا مردم به راحتی بتوانند در انتخاب مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی بر فراهم کردن همه زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات پیش‌رو تأکید کرد و افزود: به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود که حتی رأی یک نفر هم در استان بر زمین بماند و اگر به دلایلی هم زیرساخت‌ها در برخی محلات عشایری صعب العبور برای موقع انتخابات آماده نشد باید زمینه انتقال مردم به نزدیکترین شعبه اخذ رأی فراهم شود.

طالبی با بیان اینکه همه مسئول برگزاری انتخابات هستیم، ادامه داد: زیرساخت‌های ارتباطی باید در روستاهای استان به صورت کامل فراهم شود تا اخلالی در روند انتخابات و رأی گیری ایجاد نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه بر لزوم حفظ بی‌طرفی فرمانداران و عوامل اجرایی در انتخابات تأکید کرد و افزود: همکاری و تعامل همگان با هیات‌های نظارت بر انتخابات به استناد قوانین باید در دستور کار باشد.

وی با بیان لزوم همراهی رسانه‌های گروهی و صدا و سیما برای تبیین اهمیت انتخابات  و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و زمینه‌سازی برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات، ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند در حوزه مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت انتخابات ایفای نقش داشته باشند.

طالبی با اشاره به اینکه رصد اخبار و تحرکات انتخاباتی باید به طور مرتب در دستور کار باشد، گفت: اگر موارد تخلف از قوانین در حوزه انتخابات مشاهد شد باید به دفتر سیاسی استانداری اطلاع‌رسانی و گزارش داده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه مراجعه مستمر به سامانه انتخابات برای دستیابی اطلاعیه‌های انتخاباتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: پیش‌بینی برق اضطراری باید برای مراکز حساس در دستور کار باشد.

وی با اشاره به لزوم بازگویی و تبیین دستاردهای نظام و خدمات دولت برای مردم، بیان کرد: در چند ماه اخیر موضوع انتخابات باید در رأس تمام مسائل و حوزه‌ها باشدچون هنوز متاسفانه نتوانسته‌ایم فضای انتخاباتی خوبی را در بین مردم رقم بزنیم لذا می‌توان از ظرفیت مناسبت‌های ملی و مذهبی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده کرد.


 

کد خبر 1736279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha