دولت اعتبار اطلاع‌رسانی ویژه پروژه‌های بزرگ اختصاص دهد

حیدری با بیان اینکه دولت برای پروژه‌های بزرگ پیوست اعتباری اطلاع‌رسانی در نظر بگیرد، گفت: دولت سیزدهم قول داده است باید رسانه‌ها را در مناطق مرزی ویژه ببیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، دیدار دکتر بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز صبح ( ۱۱ آذر) با فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب استان برگزار شد.

محمود حیدری، مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم کمترین شکایات از رسانه ها نسبت به دولت قبل انجام شده است، اظهار کرد: وضعت مطبوعات به ویژه در استان‌های کم‌برخوردار مانند خراسان جنوبی به هیچ وجه خوب نیست به طوری که ۹۰ درصد رسانه‌های مکتوب استان تعطیل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عمده نیروهای متخصص از استان خارج می‌شوند، افزود: همان طور که دولت سیزدهم قول داده است باید رسانه‌ها را در مناطق مرزی ویژه ببیند.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت برای پروژه‌های بزرگ پیوست اعتباری اطلاع‌رسانی در نظر بگیرد، تصریح کرد: مطبوعات خراسان جنوبی براساس ارزیابی های صورت گرفته در چند دوره جزو برترین ها در سطح کشور هستند.

حیدری با اشاره به دریافت مالیات از روزنامه‌ها، عنوان کرد: حوزه اقتصادی این استان با مشکل مواجه است و برای حفظ سرمایه‌گذاری و ماندگاری جمعیت آن باید مالیات‌های دریافت شده از خراسان جنوبی کاهش یابد و دولت باید خط ویژه معافیت مالیاتی برای خراسان جنوبی در نظر گیرد.

برش استانی اقدامات دولت سیزدهم رسانه‌ای شود

علیرضا آیینه‌دار- مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به اینکه دولت سیزدهم کشور را تبدیل به کارگاه عمرانی کرده است که باید این فعالیت‌ها به درستی و به‌موقع اطلاع‌رسانی شود، گفت: خراسان جنوبی در حوزه معرفی پروژه‌های دولت رتبه اول را کسب کرده است.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص ۵۰ درصد ظرفیت بند «چ» دستگاه‌ها به تولید فیلم، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی متقاضی هستند که در صدا و سیما گفتگو کنند در حالی که باید بیشتر کارهای فاخر از جمله فیلم و مستند از اقدامات آنان تولید شود.

آیینه‌دار عنوان کرد: رئیس جمهور در مناسبت‌های مختلف به مردم گزارش کار می‌دهند که خواستاریم برش استانی این امر توسط نماینده‌های دولت انجام شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بر اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم قبل از اجرای طرح‌های دولت تأکید کرد و افزود: برخی از دستگاه‌ها چون اطلاعات کمی در حوزه رسانه‌ای دارند در معرفی برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها به جامعه با مشکل مواجه می‌شوند که با رسانه‌ها اغناسازی در جامعه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم به مطالبات رسانه‌ها و مردم پاسخ دهند، افزود: برای برخی از مسئولان باید دوره‌های آموزشی برای استفاده بهتر آنان از ظرفیت رسانه برگزار شود.

کاهش آسیب‌های فرهنگی نیازمند اجرای عدالت اجتماعی

حجت الاسلام تابعی- نماینده حوزه علمیه برادران در خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: در استانی که مفتخر به وجود پدران علم و فرهنگ است، عدم توجه به ظرفیت نخبگان و جوانان تحصیل کرده، مهاجرت داخلی و عدم توجه به صاحبان اندیشه در اجرای برنامه‌ها خلأ بزرگی است.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت اجتماعی باعث کم شدن آسیب‌های فرهنگی است، اظهار داشت: کم بودن مکان‌های فرهنگی و ورزشی در استان از جمله مشکلات موجود بوده به گونه‌ای که برای بانوان و جوانان اقدام خاصی انجام نشده است.

حجت الاسلام تابعی با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در استان بیان کرد: برخی هیئت‌های مذهبی علی‌رغم اینکه مخاطبان بالایی دارند، دارای مشکلات عدیده‌ای هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از هیئت‌ها فعالیت‌هایی در قالب گروهای جهادی، محرومیت‌زدایی و حضور در مناطق مرزی را در دستور کار قرار داده‌اند، عنوان کرد: باقی ماندن بخش گسترده‌ای از محرومیت‌ها نشان از ساختارها و برنامه‌های نادرست در رفع فقر دارد.

نماینده حوزه علمیه برادران در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بنا به فرمایش رهبری، یک اقتصاد نابسامان در فرهنگ جامعه هم اثر می‌گذارد، گفت: ما به عنوان فعالان فرهنگی در امر تبلیغ با مشکلاتی مانند قاچاق سوخت، فقر زنان سرپرست خانوار و مشکلات اقتصادی در اقشار کم درآمد روبه‌رو هستیم‌ که نیازمند توجه است.

 گلایه از عدم توجه مدیران به پیوست مردمی در اقدامات اجرایی

حسینی- نماینده گروه‌های جهادی نیز با بیان اینکه قرارگاه جهادی در سپردن کارها به مردم بسیار موفق عمل کرده است، اظهار کرد: امروز پروژه‌های مهمی با استفاده از توان مردمی در مناطق محروم انجام شده است.  

وی در ادامه بیان کرد: از صدا و سیما انتظار داریم در برنامه‌های مردمی، جریان کار و فعالیت‌ها را نمایش دهد.

حسینی گفت: احداث و تکمیل پروژه آبرسانی در منطقه صفر مرزی «لانو» یکی از قول‌های رئیس جمهور بوده اما هنوز در پیشرفت ۲۰ درصدی باقی مانده است.

نماینده گروه‌های جهادی استان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه احداث باند دوم جاده‌ها در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد، افزود: پیوست مردمی در هیچ فعالیت و برنامه‌ای از سوی مدیران دیده نشده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1736616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha