معلولیت جسمی و حرکتی، بیشترین نوع معلولیت در شیروان است

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: بیشترین معلولیت های این شهرستان با هزار و ۸۲۰ پرونده مربوط به معلولیت جسمی و حرکتی است.

علی اکبر آرام، مدیر اداره بهزیستی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان اظهارکرد: این اداره دارای ۵ هزار و ۲۸۵ پرونده تحت حمایت است که از این تعداد حدود چهار هزار و ۴۴۹۵ پرونده مربوط به معلولان است.

وی با بیان اینکه حوزه توانبخشی با همکاری ۶ مرکز مثبت زندگی مشغول به ارائه خدمات تخصصی و مددکاری است، خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده های مزبور در سال های گذشته حدود ۲ هزار و ۶۵۸ پرونده دارای مستمری ماهیانه بوده است  و اکنون مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری وجود ندارد.

آرام عنوان کرد: ماهانه ۱۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال براساس بعد خانوار به حساب معلولان شهرستان پرداخت می شود.

مدیر اداره بهزیستی شیروان بیان کرد: در این حوزه با راه اندازی ۱۳ مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان از ۵۵۰ نفر از معلولان بستری شده در این مراکز نگهداری و مراقبت می شود که علاوه بر مشارکت خیرین و نیک اندیشان شهرستان اعتباراتی به صورت یارانه ای دولتی جذب و به این مراکز پرداخت می شود.

آرام اضافه کرد: همچنین اعتباراتی جهت کمک هزینه ایاب و ذهاب، معاش، تامین اقلام توانبخشی، خدمات توانپزشکی و سایر از محل اعتبارات استانی و ملی جذب و به حساب مددجویان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۰ دانش آموز و ۳۵ دانشجوی دارای در حال تحصیل می باشند تصریح کرد: با پی گیری های انجام شده توسط اداره بهزیستی شهرستان، ۱۲ نفر از افراد دارای معلولیت با استفاده از سهمیه سه درصد استخدامی در دستگاه های اجرایی جذب و مشغول به خدمت می باشند.

کد خبر 1736633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha