بیش از ۵۲ میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع آوری شد

صالحی از جمع آوری ۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در هشت ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از این مبلغ ۹۸ درصد در امور محرومین و ۲ درصد در بحث پروژه های عمرانی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات از فعالیت‌های مهم کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی است، از جمع آوری ۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان تا پایان آبان امسال خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از این مبلغ ۹۸ درصد در امور محرومین و ۲ درصد در بحث پروژه های عمرانی هزینه شده است، تصریح کرد: این مبالغ برای کمک به تأمین جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی، کمک‌های موردی، ساخت مسکن و سرویس بهداشتی برای نیازمندان و ساخت، مرمت و بهسازی پروژه عام‌المنفعه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان  زنجان خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زکات در راستای محرومیت زدایی انجام می شود و کمیته امداد با جمع‌آوری زکات اقدام به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم می‌کند.

وی به فعالیت های صندوق امداد ولایت کمیته امداد اشاره و اظهار کرد: این صندوق معادل۵۰ درصد مبلغ سپرده گذاری شده را جهت پرداخت وام به نیازمندان در اختیار آن موسسه قرار دهد.

به گفته صالحی، چنانچه موسسات خیریه بتوانند از ظرفیت شرکت ها، کارخانجات یا سازمان ها که تمایل دارند؛ بخشی از منابع خود را مدت زمان مشخصی در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کنند.

این مسئول با بیان اینکه خیران می توانند با سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت در ارائه خدمات معوض به خانواده های نیازمند و ترویج سنت حسنه قرض الحسنه مشارکت کنند، افزود: خیران نیک اندیش می توانند با افتتاح حساب نزد صندوق امداد ولایت در گره گشایی مشکلات نیازمندان کمیته امداد را یاری کرده و در قالب طرح قرض ماندگار و سپرده خیران در برنامه های اجرایی این نهاد مشارکت کنند.

کد خبر 1736691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha