بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در رشت برگزار شد

بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در بخش معارفی (کتبی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از رشت، ‌ بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در بخش معارفی (کتبی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

حجت السلام والمسلمین سید محمد حسین صفوی ضمن گرامیداشت ایام، با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی اظهار کرد: این آزمون در بخش کتبی در دو سطح استادان و دانشجویان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه استاتید در دو رشته سیره معصومان (ع) و سبک زندگی اسلامی با هم به رقابت می پردازند گفت: تفسیر و ترجمه قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، سیره معصومان (ع)، حفظ و مفاهیم احادیث معصومان (ع)، احکام، پرسمان معارفی از جمله ۱۲ رشته مورد آزمون کتبی دانشجویان است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی، معارف نهج البلاغه، حفظ فرازهای نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه از دیگر مواردی است که دانشجویان در این آزمون انتخاب کرده اند.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی گیلان، با اشاره به تعداد شرگت کنندگان در این بخش، بیان کرد: تعداد داوطلبان در بخش های مختلف این آزمون حدود ۴۳۵ نفر بوده که از این میان تعداد ۳۵۲ نفر دانشجوی دختر و تعداد ۸۳ نفردانشجوی پسر شرکت کرده اند.

صفوی همچنین اذعان داشت: مسابقات سراسری قرآن و عترت شامل دو بخش دیگر با عناوین آوایی(شفاهی) و هنر و ادبیات دینی نیز بوده که در بخش آوایی قاریان و حافظان و مداحان به رقابت می پردازند و نفرات برتر به مسابقات استانی و سپس به مسابقات کشوری و در نهایت به مرحله ملی راه پیدا خواهند کرد.


وی اظهار داشت : در بخش هنر و ادبیات دینی و پژوهشی آثار هنری و ادبی و پژوهشی داوطلبان در ۲۲ رشته جمع آوری در یکی از واحدها داوری شده و به آثار برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در رشت برگزار شد

کد خبر 1736889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha