نهادینه شدن قرآن کریم، زمینه ساز انسان سازی است

رئیس ستاد برگزاری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم، بر بهره گیری از این کتاب آسمانی در راستای نهادینه شدن قرآن تاکید کرد و ایستادگی ایران در مقابل تمامی قدرت های پوشالی را نشات گرفته از رهبری که کلام قرآن در وجودشان نهادینه شده، دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ محمدرضا حسین نژاد، رئیس ستاد برگزاری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم امروز یک شنبه در آیین پایانی بخش نغمات دینی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به این که زندگی که با قرآن انس گرفته باشد، باید از تمام مزایای قرآن برخوردار  شود، اظهارداشت: انس گرفتن با قرآن یعنی نفوذ تمام ویژگی های قرآن در انسان و اگر خانواده ها به این باور برسند که قران به عنوان یک کتاب هدایتی در تمامی زمینه ها هم چون مدیریتی، خانوادگی، نظامی و علم و دانش جنبه هدایتی دارد که برای درک آن نیازمند تکرار هستند، از آن مکرر بهره خواهند گرفت.

استاندار خراسان شمالی، نهادینه شدن قرآن را موجب انسان سازی دانست و گفت: نهادینه شدن " الله اکبر" در وجود انسان ها بیانگر این است که از هیچ قدرتی نخواهیم ترسید.

رئیس ستاد برگزاری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی، با بیان این که در واقعه ۱۱ سپتامبر تمامی کشورها خود را در مقابل آمریکا باختند اما مقام معظم رهبری با شجاعت دینی خطاب به آمریکا اشاره کرد که چه کاره این دنیا هستی که می گویی یا "با ما" یا "برما"،تصریح کرد: این صلابت نشات گرفته از قرآن است. "

حسین نژاد با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد اظهار امیدواری کرد: حضور قاریان در خراسان شمالی آغازی باشد برای ترغیب فعالان قرانی و مردمی که بسیار عاشقانه در این رویداد و محافل قرآنی حضور پیدا کردند و نور قرآن در دل های ما برای همیشه روشن بماند.

حجت الاسلام عظیم آسوده، دبیر ستاد برگزاری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این آیین ضمن تقدیر از همراهی مسئولان استانی و کشوری برای برگزاری این رویداد، به حضور قاریان بین المللی و کشوری به مدت ۱۰ روز رقابت متسابقین در خراسان شمالی اشاره کرد و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته را اقدامی ارزشمند در دل این رویداد عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با همت مسئولان کشوری و استانی و پشتیبانی آن ها در طول برگزاری این رویداد میزبان خوبی برای عاشقان و دوستداران قرآن باشیم و در کنار هم برای رسیدن به قله نهایی قرآن تلاش کنیم.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از نهم ماه جاری در شهر بجنورد آغاز شده است، امروز با معرفی برترین های بخش نغمات دینی در محل سالن اجتماعات مجتمع اقامتی داریوش به کار خود پایان داد و راه یافتگان به بخش آوایی از فردا رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

کد خبر 1736908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha