آغاز رویداد قرآنی «آوای آسمانی» در مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی کهگیلویه و بویراحمد

رویداد قرآنی «آوای آسمانی» در 190 مدرسه غیر دولتی و هیئت امنایی استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین نمادین آغاز رویداد قرآنی «آوای آسمانی» امروز در مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره قرآن عترت و نماز استان، رئیس اداره مشارکت های مردمی استان و شهرستان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در دبیرستان دخترانه نیایش یاسوج برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین نمادین رویداد قرآنی «آوای آسمانی» با گرامیداشت ایام فا،میه گفت: قرآن کتاب آسمانی و کلام پروردگار است که با گذشت زمان‌ها نه تنها کهنه نمی‌شود، بلکه روز به روز تازگی آن افزوده می‌شود.

«حسنعلی عزت» خواه به ضرورت فعالیت های پرورشی و فرهنگی در مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این رویداد مهم قرآنی ، آشنایی و انس الفت بیشتر دانش آموزان با مفاهیم ارزشمند قرآن کریم است.

وی برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری نماز جماعت، نشست های بصیرتی و گفتمان دینی را از اهداف اجرای این رویداد مهم قرآنی عنوان کرد و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی، طرح‌ها و فعالیت‌های قرآنی در دولت مردمی ایران قوی پررنگ‌تر خواهد شد.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در هفته قرآن و عترت و نماز برای اولین بار در سطح کشور رویداد بزرگ قرآنی آوای آسمانی در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام «ناصر مصباح‌نژاد» افزود: طرح رویداد قرآنی «آوای آسمانی» در همه مدارس غیردولتی و هیئت امنایی در سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: قرآن کتاب تحول و پویایی در جامعه بشری است و عامل انس، آرامش جان‌ها و دل‌ها و بهترین پناهگاه برای دردها و خستگی‌های انسان است.

رئیس مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این رویداد مهم و بزرگ همزمان در ۱20 مدرسه غیردولتی و ۷۰ مدرسه هیئت امنایی استان برگزار خواهد شد.

«عبدی صفایی نیک» با اشاره به اینکه این رویداد بزرگ با عنوان «آوای آسمانی» را سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌کند، گفت: مهم ترین رسالت مؤسسان مدارس غیر دولتی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، تربیت دانش آموزان صالح در تراز جمهوری اسلامی است. در پایان این آئین از دانش آموزان برتر قرآنی در استان تجلیل شد.

کد خبر 1736917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha