راه اندازی کارگروه شهید فهمیده با هدف رفع مشکلات دانش آموزان مددجو

معافی از تشکیل کار گروه ویژه ای مشترک بین کمیته امداد و آموزش و پرورش استان به نیت شهید ۱۳ ساله حسین فهمیده در ۱۳ هر ماه خبر داد  و گفت: ذیل این کارگروه نظام مسائل پیش روی  این دو نهاد مطرح و رفع  شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازاستان مازندران، میثم معافی- مدیر کل کمیته امداد مازندران در نشست صمیمی با حسین کمالی- مدیر کل آموزش و پرورش و محمد کاظم غلامپور- رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان  اظهار کرد : ۷ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۴ هزار و ۴۳ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۴ هزار و ۴۳۴ دانش آموز در مقطع متوسطه دوم تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد بهره مند می شوند.
وی با اشاره به فعالیت ۲۹ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی در آموزش و پرورش استان، افزود: در طرح مدارس همدل امسال ۱۱۴۰ دانش آموز تحت حمایت در مدارس غیر انتفاعی و هیئت امنایی به صورت رایگان یا تخفیف شهریه در حال تحصیل هستند.
معافی گفت:  امسال به تمامی دانش آموزان تحت حمایت با محوریت مراکز نیکوکاری و مدارس بسته های تحصیلی اهدا شد.
وی با تشکر از حمایت و پشتیبانی آموزش و پرورش از دانش آموزان نخبه مددجو، یادآورشد:امسال ۶ نفر از دانش آموزان تحت حمایت در مدارس سمپاد قبول شده که  در حال حاضر جمعا ۲۵ دانش آموز مددجوی استان در این مدارس در حال تحصیل می باشند.
معافی با اشاره به اینکه ۴۰۸ نخبه و استعداد برتر در زمینه های تحصیلی، فرهنگی و هنری، ورزشی، علمی و پژوهشی و قرآنی در سامانه سها ثبت شده اند، گفت: از این تعداد ۱۰۸نفر در سطح یک(ملی)، ۱۴۳نفر در سطح دو(استانی) و ۱۵۷ نفر در سطح سه (منطقه ای و شهرستانی) می باشند.
وی با اشاره به اینکه در راستای بهره مندی عادلانه از خدمات آموزشی، تحصیلی و کنکوری  ۱۲ موسسه پشتیبان آموزشی و علمی با کمیته امداد استان همکاری می کنند، خاطرنشان شد: با حمایت ها و پشتیبانی های این موسسات آمار کشوری جذب  در مدارس سمپاد و  کنکور استان مازندران  دو برابر شده است.
معافی  با بیان اینکه در کنکور امسال ۶۲۷ دانش آموز حائز رتبه شدند، گفت: ۸ دانش آموز رتبه سه رقمی و ۳۹ دانش آموز  رتبه زیر ۵ هزار و ۸ دانش آموز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند.
وی از تشکیل کار گروه ویژه ای مشترک بین کمیته امداد و آموزش و پرورش استان به نیت شهید ۱۳ ساله حسین فهمیده در ۱۳ هر ماه خبر داد  و افزود: ذیل این کارگروه نظام مسائل پیش روی  این دو نهاد مطرح و رفع  شود.
معافی بیان کرد:تلاش داریم همچنین جهت پیگیری تحصیل دانش آموز بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل که جزوه دهک ۱تا ۳ و مشکلات خاص هستند جلسه ای تشکیل شود  تا با فوریت از منابع امدادی و خیرین استفاده شود

کد خبر 1736972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha