ابوذر روحی به عنوان مداح برتر کشور برگزیده شد

ابوذر روحی، در هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر بسیج به عنوان مداح برتر و الگوی کشور برگزیده شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حاج ابوذر روحی_ خواننده سرود معروف شده «سلام فرمانده» را همه وقتی که با جمعی از کودکان در صحن مسجد جمکران ایستاده بودند و به آقا امام زمانمان سلام میدادند، شناختیم. درست ساعاتی پیش از تحویل سال ۱۴۰۱.

ابوذر روحی، متولد ۱۲ فروردین ۱۳۶۲ در روستای زیبای «لیلا کوه» از توابع شهرستان لنگرود، فارغ التحصیل فوق دیپلم در رشته «آی تی» (IT) فناوری اطلاعات که به گفته خودش از سن ۹ سالگی در دسته جات نوحه می خواند و حالا هم مداح اهل بیت(ع) است.

گرچه پیش تر از سلام فرمانده، نماهنگ «رفیق شهیدم» از گروه «ماح» (ملت امام حسین) منتشر شده بود اما اجرای سرود سلام فرمانده و حمایت گسترده از آن باعث شد که بخش اعظمی از مدارس و بخش از آنتن صدا و سیما در سال ۱۴۰۱ به محبوبیت و مشهورتر شدن این سرود اضافه کند.  

شعری که توسط سید مهدی بنی‌هاشمی سروده شد و آهنگسازی و تنظیم آنرا مهیار طالبی به کارگردانی مهرانه به‌نهاد بر عهده داشتند و ابوذر روحی آنرا اجرا کرد.  

سرودی که در برخی کشورها از جمله کشمیر  پاکستان،  نیجریه، لبنان و عراق و... هم ساخته و اجرا شده‌ است و به چندین زبان از جمله انگلیسی،  اردو،  عربی،  هندی،  ترکی آذربایجانی،  لری و... نیز ترجمه شده‌ است.

مقام معظم رهبری درباره این سرود فرمودند: «در سرودی که این روزها پخش شده و سلام به بقیةالله است ببینید مردم چه کار دارند می‌کنند و ابراز ارادت می‌کنند ما اول انقلاب این فعالیت‌ها و اجتماعات مذهبی را نداشتیم»

ابوذر روحی که حالا بیشتر او را در مجالس و محافل می بینیم و می شناسیمش، نیاز روز را انجام کارهای فرهنگی می داند، بخصوص کارهای فرهنگی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آنها اشاره داشته اند، از این رو معتقد است هیئتی که برای اهل بیت کار می کند باید بروز باشد.

ابوذر روحی به عنوان مداح برتر کشور برگزیده شد

علی نصیبی_ مسئول سازمان بسیج مداحان وهیئات مذهبی استان گیلان حالا با بیان اینکه ابوذر روحی، در هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر بسیج به عنوان مداح برتر و الگوی کشور برگزیده شد، این افتخار بزرگ را خدمت حاج ابوذر روحی و همه ستایشگران مداحان و جامعه هیئتی استان گیلان تبریک گفت.  

نصیبی با بیان اشاره به اینکه، حاج ابوذر روحی از ستایشگران جوان گیلانی است که با خلق اثر «سلام فرمانده» فرهنگ انتظار را با سربازان دهه نودی و هشتادی در سراسر جهان ترویج داد گفت: یکی از وظایف مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) موقعیت شناسی و حساس بودن به مسائل روز جهان و کشور است.

وی افزود: «روحی» به نحو احسن در موقعیت‌های مختلف آثاری تولید کرد که توانست تاثیرگذاری بسزایی علی الخصوص بین جوانان نوجوانان و کودکان ایجاد کند.

نصیبی بیان کرد: امروز «سلام فرمانده»، «رفیق شهیدم» و «یوم الا انتقام» در تمامی جهان شور و شعف عجیبی بین نوجوانان و کودکان دهه نودی ایجاد کرده است.  

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام با مداحی حاج صادق آهنگران شب‌های عملیات را با شور و شعف ویژه‌ای آماده عملیات شهادت می‌شدند و امروز هم مداحی و سرودهای بروز حاج ابوذر روحی در خصوص دشمن شناسی و جنگ نرم توانسته همان شور و شعف را بین جوانان نوجوانان و کودکان ایجاد کند.

نصیبی در ادامه امروزه مداحان را یکی از افسران مقابله با جنگ نرم دشمن که نهاد خانواده را نشانه گرفته‌اند، دانست و گفت: هیئت دهه نودی و هشتادی‌ها یکی از کارهای بسیار خوب حاج ابوذر روحی است که خانواده‌ها را به همراه فرزندانشان در این رویداد بزرگ نقش می‌دهد و در تربیت فرهنگ شیعی بسیار موثر است.

وی خاطر نشان کرد: استان گیلان در خصوص مداحی هیئت‌های انقلابی در کشور جز استان‌های برتر است و ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه ستایشگری دارد.

ابوذر روحی به عنوان مداح برتر کشور برگزیده شد

کد خبر 1736993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha