هنرمندان شهرستان کیار شهر شکلاتی را در شهرکرد به روی صحنه بردند

نمایش کمدی «شهر شکلاتی» به کارگردانی رضا علوی اشکفتگی و با هنرنمایی جمعی از هنرمندان شهرستان کیار در تماشاخانه مهر شهرکرد برای عموم به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، شهرام فرجی امروز (یکشنبه ۱۲ آذر) در آیین اکران نمایش کمدی «شهر شکلاتی» که در تماشاخانه مهر شهرکرد برگزارشد اظهارداشت: نمایش شهر شکلاتی نوشته ندا ثابتی روایتگر داستانی کمدی اما تلخ و نقادانه از مردمان شهری است که هیچ عنصر هنری و فرهنگی را میان خود نمی‌پسندند و تا آنجا پیش رفته‌اند که نه تنها نسبت به زیبایی‌ها بلکه در برابر جنایت‌ها هم به‌نوعی بی‌تفاوتی گرفتار هستند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این نمایش که اجرای عمومی آن تا ۲۱ آذر ادامه دارد، سینا ابراهیمی، رها عبدالهی، علی مرادپور، آتنا همتیان، رضا علوی، ویدا اردشیری، مهدی همتیان، حدیث قاسمی، سعید صمیمی و محمدرضا سمیع به عنوان بازیگران به ایفای نقش می‌پردازند.
وی با بیان اینکه نمایش شهر شکلاتی از جمله آثار راه‌یافته به بخش رقابتی سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری هم به شمار می‌رود، افزود: این نمایش توانست در این دوره از جشنواره به سه عنوان برتر در بخش موسیقی، طراحی صحنه و طراحی لباس دست یابد.
فرجی یادآور شد: سروش خورشیدی برای ساخت و اجرای موسیقی شهر شکلاتی که به صورت زنده در بخش‌های مختلف نمایش نواخته می‌شود به عنوان نفر شایسته تقدیر در جشنواره سی و پنجم انتخاب شد و هیئت داوران به دلیل اهمیت بالا در استفاده از مولتی‌مدیا و تصویرسازی در این نمایش، جایزه ویژه خود را به گروه تصویرسازی نمایش شهر شکلاتی تقدیم کرد.
معاون هنری و سینمایی این اداره کل افزود: مریم بنی طالبی هم برای طراحی لباس بازیگران نمایش شهر شکلاتی توانست عنوان تنها برگزیده این بخش را در سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری به دست آورد.
وی با اشاره به اینکه تئاتر استان روزهای پر رونقی را در پاییز امسال سپری می‌کند، گفت: پیش از آغاز اجرای عمومی شهر شکلاتی، نمایش «همپوشانی دیوار با جسمی که سخت بود اما حل شد!» به نویسندگی و کارگردانی جواد خاکسار حقانی برای ۶ شب در آمفی‌تئاتر امیرکبیر روی صحنه رفت.  
فرجی افزود: نمایش‌های «برانکو باریچو» و «حریر و ماهیگیر» هم اجراهای عمومی خود را در آذرماه شهرکرد پشت سر گذاشتند و احمدرضا رافعی بروجنی نمایش «کُلاغ‌ها» را به عنوان یکی از طولانی‌ترین اجراهای نمایشی استان از ۱۱ آبان تا سوم آذر در فرهنگسرای بروجن به تماشای علاقه‌مندان گذاشت.
گفتنی است، سیدکاظم مهاجر به عنوان سرمایه‌گذار و سعید صمیمی به عنوان سرپرست در تولید و اجرای نمایش شهر شکلاتی همکاری دارند و مرتضی نامدار، مصطفی حسنی، طاهره زارع، امیرمحمد رحمانی و بابک کوهی فایق در گروه کارگردانی، کیمیا و آنیتا بهمن پور، ساغر حیدری، شاهین و سعید ابراهیمی و فرناز کریمی در گروه انیماتور و تصویرسازی، امیرحسین صمیمی، آیدا مددی، فاطمه باقرپور و شادی معتمدی در گروه گریم، مرتضی نامدار و علی بهرامی در گروه نور، علی جوانمردی، مهدی اسفنانی، عنایت محمودوند و شیوا حاجیان در گروه موسیقی و سینا ابراهیمی به عنوان طراح پوستر و بروشور در خلق این اثر نمایشی، عهده‌دار اجرای بخش‌های مختلف هستند.
خاطرنشان می‌شود: هم‌اکنون نزدیک ۶۰۰ هنرمند در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت در عرصه تئاتر و نمایش هستند.
کد خبر 1736994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha