نشاط دانش آموزان عزیزآباد ارمغان پیوند مسجد و مدرسه

پیوند مسجد و مدرسه نشاط و آرامش دانش آموزان روستای عزیزآباد از توابع شهرستان تیران و کرون را به همراه داشته که فعالیت های فرهنگی و هنری حال و هوای دیگری در روستا ایجادکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، پیوند مسجد، مدرسه و منزل با همدیگر از جلوه های ممتاز ارتباطات اجتماعی است که جوانان و نوجوانان از ظرفیت آن بهره مند می شوند.

ارتباط سه گانه تربیتی منزل و مدرسه از یک جنبه و از سوی دیگر نقش محیط با محوریت مسجد دستاوردهای زیادی را برای آینده یک منطقه به همراه خواهد داشت.

نسل جدیدی که در این پیوند سازنده جریان زندگی خود را شکل می دهند از جنبه های معنوی، فرهنگی، رشد شناختی و پیشرفت های فردی بهره می گیرند.

نشاط دانش آموزان عزیزآباد ارمغان پیوند مسجد و مدرسه

بچه های روستای عزیزآباد از توابع شهرستان تیران و کرون این ارتباط سه گانه را با محوریت کانون فرهنگی و هنری مسجد شکل داده و حال و هوای خوبی پیدا کرده اند.

نشاط و آرامش ارمغان پیوند منزل، مدرسه و مسجد برای آنان بوده و دانش آموزان نه تنها در مدرسه بلکه در مسجد نیز از فیض معنویت بهره مند شده و علم آموزی و مهارت افزایی برای آن ها دائمی است.

نشاط دانش آموزان عزیزآباد ارمغان پیوند مسجد و مدرسه

تنوع برنامه های فرهنگی و هنری در مسجد

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیزآباد با اشاره به برنامه ریزی که برای فعالیت های کانون صورت گرفته، گفت: تکیه و تمرکز بر تنوع فعالیت ها صورت گرفته تا برای سلایق و علایق مختلف حائز اهمیت باشد.

مریم شهیدی با بیان اینکه مسجد روستا توانسته محور فعالیت های فرهنگی باشد، تصریح کرد:‌ جوانان و نوجوانان در کانون علاوه بر اینکه مخاطب برنامه ها هستند در بخشی از فعالیت ها نیز نقش آفرینی می کنند.

وی به ارتباط بین مسجد و مدرسه اشاره کرد و اذعان داشت: در این خصوص مدیران مدارس و همچنین امام جماعت نقش مهمی داشته و توانسته اند این همکاری را تقویت کنند.

نشاط دانش آموزان عزیزآباد ارمغان پیوند مسجد و مدرسه

همکاری های مشترک بین کانون های مساجد و مدارس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون به تعامل و همکاری بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مدارس اشاره کرد و گفت: این اتفاق پیوند خوبی را ایجاد کرده که در جذب به مسجد موثر بوده است.

حسین صائبی همکاری کانون ها در برنامه های فرهنگی مدرسه و از طرفی زمینه سازی برای جذب به مسجد دستاوردهای زیادی در تقویت باورها و ارزش های دینی داشته، افزود: متناسب با تنوع فعالیت هر کانون و مدرسه، این همکاری ها توسعه یافته است.

وی ادامه داد: طرح های مشترک در بین کانون های مساجد و بیش از یکصد آموزشگاه شهرستان در حال اجرا است که از جمله آن اجرای فعالیت های فرهنگی در مسجد، استعداد شناسی، برپایی نمایشگاه های کتاب و اجرای طرح های گردشگری است.

تعامل مثال زدنی  مسجد و مدرسه در روستای عزیزآباد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  تیران و کرون با اشاره به اینکه بخش زیادی از کانون های مساجد این شهرستان با مدارس محله های خود ارتباط دارند، گفت: ارتباط و پیوند مدرسه و مسجد در روستای عزیزآباد مثل زدنی و به خوبی ترسیم شده است.

علی معینی افزود: ارتباط صمیمانه و همکاری موثر بین کانون فرهنگی و هنری با تیم اجرایی مدرسه باعث شده تا با هم افزایی امکانات و استعدادها دانش آموزان از خدمات خوبی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: امکانات محدودی در این روستای برای اوقات فراغت وجود دارد اما همین همکاری ها تا حدی نیازهای بچه های کانون را رفع کرده و توانسته فرصت سازی برای آنان داشته باشد.

نشاط دانش آموزان عزیزآباد ارمغان پیوند مسجد و مدرسه

تشویق و جذابیت برنامه ها برای نوجوانان

نوجوانان دانش آموز روستای عزیزآباد این پیوند زیبا مسجد و مدرسه را از جان و دل پسندیده و آرامش و شادی خاصی دارند.

برنامه ریزی ها به گونه ای بوده که بخشی از فعالیت های فرهنگی در مسجد اجرا می شود و از طرفی اوقات فراغت دانش آموزان در کانون فرهنگی و هنری روستا غنی سازی و سپری می شود.

جذابیت برنامه ها از یک طرف، تشویق و ترغیب ها از سوی دیگر برای دانش آموزان جذاب بوده و توانسته اقبال آنان را به خود معطوف سازد.

کد خبر 1737005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha