قصه‌ی مهتاب زندگی مادر شهید فرید صمدایی را روایت می کند

اردشیری گفت: کتاب «قصه‌ی مهتاب» با روایت بانوی مبارز، سیده خدیجه مستعدی مادر شهید صمدایی روانه بازار نشر شد.

فاطمه اردشیری- معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازاستان مازندران، از دیدار جمعی از کارکنان حوزه علمیه خواهران مازندران با سیده خدیجه مستعدی، بانوی مبارز انقلاب و همچنین مادر شهید فرید صمدایی خبر داد و اظهار کرد:  زنان نیمی از جامعه ما هستند، اما تأثیرگذاری آنان تمام جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و پشتیبانی از جبهه های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تاریخ گواه این مدعاست که بانوان در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه، علاوه بر تربیت فرزندان و روحیه بخشی به همسران برای حضور در میدان جنگ، خود نیز حضوری پررنگ و فعال داشتند.    
اردشیری ضمن تحسین روحیه مقاومت مادر والامقام شهید فرید صمدایی، ادامه داد: این بانوی مبارز، در زمان مبارزه با رژیم طاغوت، توسط همسرشان با انقلابیون آشنا شدند و بعد از مدتی، شروع به مبارزه علنی کردند، بارها توسط ساواک و سایر نیروهای امنیتی شاه، دستگیر و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفتند.

قصه‌ی مهتاب زندگی مادر شهید فرید صمدایی را روایت می کند


وی خاطرنشان کرد: معروف‌ترین شکنجه‌گر ساواک بنام پری بلنده او را به سختی شکنجه داد و فرزندان دوقلوی او را داخل شکمش کشت، او در دفاع از انقلاب از پای ننشست و تا پیروزی نهایی به مبارزات خود ادامه داد.
اردشیری تاکید کرد: فرید صمدایی فرزند اول راوی کتاب قصه ی مهتاب، در جنگ تحمیلی در سال ۵۹ به شهادت رسید، مستعدی به همراه همسرش، در چندین دوره برای کمک به رزمندگان عازم جبهه‌ها شدند و دو فرزند دیگر آن‌ها، بارها در جنگ مجروح شدند و تا پای شهادت پیش رفتند.

قصه‌ی مهتاب زندگی مادر شهید فرید صمدایی را روایت می کند

قصه‌ی مهتاب زندگی مادر شهید فرید صمدایی را روایت می کند


وی افزود: در اواخر جنگ مادر شهید صمدایی و همسرش خانه‌شان را فروختند و صرف کمک به جبهه‌ها کردند و اکنون در سن ۸۰ سالگی در خانه‌ای استیجاری در شهرستان ساری زندگی می‌کند.
اردشیری بیان کرد: کتاب قصه‌ی مهتاب، با روایت این بانوی مبارز، توسط نشر هاجر به چاپ رسید و به زودی با حضور نماینده ولی فقیه درمازندران، مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران و مسئولین نهادها و ارگان‌های استانی رونمایی خواهد شد.

به گزارش شبستان،  سیده خدیجه مستعدی عربانی از مبارزان انقلاب و  از همراهان آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در جریان مبارزه علیه رژیم پهلوی بود که در آن دوران دستگیر و توسط ساواک مورد شکنجه قرار گرفت و جانباز شد. وی همچنین همکاری دیرینه با انقلابیون و تحمل زندان و شکنجه‌های ساواک را در کارنامه دارد که دو فرزند این بانوی نامدار در زیر شکنجه‌های ساواک و یک فرزند او نیز در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

کد خبر 1737070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha