حضور طلاب در مدارس را یک فرصت می دانم/مساجد باید پایگاه قرآنی شوند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تاکید بر اینکه مساجد باید پایگاه قرآنی شوند، گفت: سازوکاری برای مساجد طراحی و پیشنهاد شده که در صورت اجرایی شدن، بخشی از مسائل و نحوه مدیریت مساجد حل یا کم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی» شامگاه دوشنبه (۱۳ آذر ماه) در نشست با فعالان فرهنگی، مبلغین و مبلغات استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: یک پویش جمعی با عنوان «حریفت منم» توسط فعالان فرهنگی راه اندازی شد و حدود ۱۱ میلیون نفر از مردم ایران در این پویش شرکت و آمادگی خود را برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: جوانان مومن انقلابی با همین فعالیت ساده این پویش را راه اندازی کردند و گروه‌های مختلف از راه اندازی آن تقدیر و تشکر کردند و این نشان می‌دهد با دست خالی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی ضمن تاکید بر اینکه کارهای بزرگ توسط مردم و نهادهای مردمی انجام می‌شود، افزود: گره‌های بزرگ را مردم و گروه‌های مردمی باز می‌کنند. 

حجت الاسلام قمی با اشاره به تشکیل قرارگاه ملی مسجد در سطح کشور، خاطرنشان کرد: در نشست قرارگاه ملی مسجد پیشنهادها و راهکارهای لازم به محضر مقام معظم رهبری ارائه شد و معظم له تاکید بر حل مشکلات مسجد توسط خود مردم داشتند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از فعالان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست پیشنهاد، مدل و روش تعریف کنند و خلاقانه و نوآورانه روش‌های لازم را پیشنهاد دهند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مساجد باید پایگاه قرآنی شوند، بیان کرد: سازوکاری برای مساجد طراحی و پیشنهاد شده که در صورت اجرایی شدن، بخشی از مسائل و نحوه مدیریت مساجد حل یا کم خواهد شد.

حجت الاسلام قمی ضمن تاکید بر اینکه ما قرآن، روضه سیدالشهدا و هیئت را به بیرون از مسجد منتقل کردیم، یادآور شد: با انجام این کارها فعالیتی برای مسجد نمی‌ماند که بخواهند نقش آن را به درستی احیا کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به تدبیر استاندار یکی از استان‌های کشور در زمینه درآمدزایی مساجد، خاطرنشان کرد: متولیان مساجد می‌توانند با پیش بینی مکان‌هایی برای درآمدزایی در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی، ابتکار عمل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با خلاقیت و برنامه‌ریزی می توان برای مساجد درآمدزایی در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی انجام داد، گفت: با ذهن جوانانه، خلاقانه و خوش فکر فعالان فرهنگی می‌توان راه حل‌های هوشمندانه‌ای را در این زمینه ارائه داد.

حجت الاسلام قمی ضمن تاکید بر اینکه حضور طلبه ها در آموزش و پرورش را یک فرصت می‌داند، یادآور شد: ما باید از حاج قاسم سلیمانی یاد بگیریم که در تهدیدها، فرصت هایی وجود دارد که شاید در خود فرصت وجود نداشته باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تاکید کرد: ویژگی هیئت این است با دست و حضور مردم می‌چرخد، چون یک مجموعه مردمی باید توسط خود مردم اداره شود.

وی با اشاره به اینکه گستره مخاطب ما، گستره محدودی است، اظهار کرد: کسانی که ما به آنها دسترسی نداریم اگر حرف اسلام را بشنوند، حتماً استقبال لازم را خواهند داشت که این از ذهن خلاقانه فعالان فرهنگی برمی‌آید.

حجت الاسلام قمی با اشاره به ضرورت انجام کار عمومی و معرفتی در جامعه، گفت: باید با فکر خلاقانه و اندیشمندانه بتوان مسائل معرفتی را با ساز و کار ساده به جامعه ارائه کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: باید مهم ترین معارفی که امروز حرف نوی جریان انقلابی و مکتبی را به شیواترین، زیباترین و جذاب‌ترین روش برای جامعه مطرح کنیم.

کد خبر 1737161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha