جشن تکلیف دانش آموزان در زاهدان برگزار شد

جشن تکلیف ۳۰۰ نفر از دانش آموزان پسر ناحیه ۲ آموزش و پرورش زاهدان در محل مسجد ابوالفضل(ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در حاشیه این مراسم عنوان کرد: خداوند متعال انسان را آفرید و از میان همه موجودات عالم او را گل سر سبد عالم آفرینش قرار داد.


امام جمعه زاهدان افزود: وقتی خداوند انسان را آفرید به خود آفرین گفت زیرا موجودات مختلف دارای حکمت و توانایی‌های مختلف هستند اما عقل نعمتی است که تنها در وجود انسان است.

آیت‌الله محامی بیان داشت: سن تکلیف و بلوغ انسان زمانی است که عقل و فکر او به میزانی برسد که توانایی درک خداوند متعال را پیدا و بتواند مخاطب خداوند متعال قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این صورت وقتی خداوند متعال بیان می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید پس شما هم جز مخاطبان الهی قرار خواهید گرفت و لذت قرار گرفتن در بین مخاطبان خداوند به قدری شیرین است که زحمت انجام تکلیف را برای انسان تحمل پذیر می‌کند.

وی گفت: انسان وقتی به سن تکلیف می‌رسد دارای وظایفی است و اگر انسان درک و فهم داشته باشد که خداوند به او اجازه ملاقات با خود را داده پس با نهایت ادب و احترام در مقابل او خواهیم ایستاد.

کد خبر 1737185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha