مسجد؛ نسخه علاج مشکلات فرهنگی

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مسجد برای تقویت معنویت جامعه ضروری است، گفت: ارکان مسجد با وفاق و همدلی در اندیشه رفع مشکلات مردم و محله باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست با حجت الاسلام ملکی، رئیس کارگروه اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه نقش مسجد برای سامان دادن نابسامانی ها بسیار مهم و تاثیرگذار است، اظهار کرد: غفلت از بهره مندی از ظرفیت مساجد را شاهدیم که زیبنده مسئولین جامعه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه عدم بهره مندی از توان و ظرفیت مسجد برای رفع مشکلات مردم و محله موجبات شکایت مسجد از ما را در قیامت فراهم می آورد، افزود:وفاق و هم گرایی ارکان مسجد نظیر هیات امنا، بسیج، امام جماعت و ... برای پویایی مسجد و رفع مشکلات مردم محله یک ضرورت است.

مسجد؛ نسخه علاج مشکلات فرهنگی

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت آسیب شناسی و مسئله شناسی توسط فعالان فرهنگی مسجد در هر محله، گفت: رفع مشکلات حوزه عفاف و حجاب، کاهش آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد و ... می توان با محوریت مسجد محله شاهد بود.

وی به رویکرد بازگشت به مسجد در دولت جدید اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت مسجد برای تقویت معنویت محلات در برخی از محلات شکل گرفته که شایسته تحسین است.

مسجد؛ نسخه علاج مشکلات فرهنگی

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه آشوب های اجتماعی معلول آسیب های اجتماعی و ناکارآمدی برخی از دستگاه ها و ادارات است، ادامه داد: باید کارکنان دولت در دستگاه ها و ادارات برای رفع مشکلات مردم و انجام ماموریت های اداری دغدغه مند باشند.

کد خبر 1737339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha