اعضای کانون‌های مساجد می‌توانند عضو صندوق هنر شوند

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بارگذاری مدارک خود در سایت و در صورت تایید مدارک توسط شورای عالی کانون‌ها می‌توانند برای عضویت در صندوق معرفی شوند.

مسلم کریمی، معاون اعضای صندوق اعتباری هنر،در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بارگذاری مدارک خود در سایت و در صورت تایید مدارک توسط شورای عالی کانون‌ها می‌توانند برای عضویت در صندوق معرفی شوند.

وی افزود: در صندوق اعتباری هنر بیش از صد هزار نفر در تمام رشته‌های هنری از جمله خبرنگاران، موسیقی، سینما، فعالان قرآن و عترت، تئاتر و سایر رشته‌ها عضو هستند.

کریمی با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر با ۳۰ طرح در خدمت هنرمندان است، ادامه داد: مبانی صندوق اعتباری هنر تمام هنرمندان است و در حوزه  بانوان نیز طرح‌های حمایتی طرح جوانه ها در حوزه فرزند آوری و طرح شمیم و ازدواج  به صورت متناوب در حال اجرا است.

وی افزود: ۵۶ هزار نفر از هنرمندان سراسر کشور در حال حاضر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این صندوق قرار دارند و از خدمات آن برخوردار شده اند و لیست اعضایی که درخواست استفاده از بیمه دارند هر ماه ارسال می شود و اعضا از بیمه تکمیلی دانا نیز در صندوق بهره مند هستند.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: این پنجمین سفر تیم صندوق اعتباری هنر است که هدف اصلی ساماندهی و بروز رسانی وضعیت اطلاعات هنرمندان صندوق است.

وی گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تحت عنوان وام های کارگشایی، کارآفرینی و ضروری به هنرمندان اعطا شد که ۱۰ برابر نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

کد خبر 1737352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha