طرح بصیرتی در کانون شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه برگزار شد

بمناسبت ایام فاطمیه جلسه بصیرتی با موضوع اهمیت سوگواره فاطمی در کانون فرهنگی هنری شهید اشرفی اصفهانی و مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به  فرارسیدن ایام فاطمیه کانون فرهنگی هنری شهید اشرفی اصفهانی و مسجد جامع کرمانشاه اقدام به برگزاری جلسه بصیرتی و اجرای طرح تلاوت نور کرده است.

براساس این گزارش، جوانان پرشور و علاقمند در کانون با سیاه پوشش کردن مسجد به استقبال ایام فاطمیه رفتند و برنامه های مختلفی همچون اجرای طرح تلاوت نور، جلسه بصیرتی، مراسم عزاداری، برگزاری ایستگاه صلواتی، برگزاریکلاس قرآ و احکام از برنامه های کانون است.

همچنین، تلاوت قرآن ثواب بالایی دارد و از آن بالاتر عمل به قرآن است که باید مورد توجه قرارگیرد همچنین تفکر و تدبر در آیات نورانی قرآن کریم ضروری است چرا که تلاوت با تدبر و تفکر می تواند انسان را به رشد و تعالی رهنمون سازد.

طرح بصیرتی در کانون شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه برگزار شد

گفتنی است؛ امروزه طرح تلاوت نور  در تمام مساجد دارای کانون فرهنگی و هنری و حتی در مساجد فاقد کانون به قوت پیگیر می شود و تلاوت، حفظ، تدبر و عمل به قرآن بسیار سفارش شده است و علاوه بر تلاوت و شنیدن قرآن باید به مفاهیم آن نیز اهمیت بورزیم.

 قرآن کتاب زندگی است و ما باید زندگی خود را با قرآن تطبیق دهیم و چون ثقل اکبر را قرآن نهادند و ثقل کبیر را اهل البیت، توجه کردن به این کتاب آسمانی لازم است.

طرح بصیرتی در کانون شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه برگزار شد

گفتنی است،  بعد از محرم، فاطمیه از ایامی است که بیش از دیگر ایام مذهبی، مردم به آن اهمیت می‌دهند به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال‌های اخیر که برگزاری جلسات عزاداری و تشکیل هیئات مذهبی در این ایام مورد توجه و اهتمام خاصِ جامعه است.

علاوه بر این، از آنجایی که بر حضرت صدیقه (س) ظلم‌های بسیاری شده است، مردم به ویژه شیعیان، حساسیت‌های خاصی نسبت به ایشان دارند؛ شاید درباره محرم حتی غیرشیعه هم به مسئله سوگواری و عزاداری برای حضرت سیدالشهداء (ع) توجه داشته باشند اما فاطمیه برای شیعه فصلی دیگر است، چراکه مظلومیت شیعه را در بالاترین درجه به تصویر می‌کشد.

کد خبر 1737534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha