نماینده ولی فقیه و استاندار مرکزی روز دانشجو را تبریک گفتند

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی ضمن تبریک روز دانشجو، گفتند: روز دانشجو، تبلور دانش و نماد خردورزی، ایمان، اخلاق و اندیشه‌های متعالی دانشجویان در عرصه مبارزه با استکبار جهانی دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» و «فرزاد مخلص الائمه» در پیامی که نسخه‌ای از آن امروز چهارشنبه (16 آذر) در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، آورده‌اند: شانزدهم آذر درسپهر تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران‌زمین و حافظه نخبگان، یادآور نقش‌آفرینی بی‌بدیل دانشجویان در مبارزه با استکبار، استبداد و استعمار است. روزی که اوج ایستادگی و فداکاری و نقطه عطف مبارزات سیاسی ملت و دانشجویان آزادیخواه ایران است که با درک عمیق شرایط آن روز کشور، برگ‌های زرینی را در تاریخ افتخارات این مرز و بوم آفریدند.

در این پیام آمده است، جنبش دانشجویی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تقابل با رژیم ستمشاهنشاهی بود، از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به عنوان جنبشی پیشرو، فعال، پویا، عدالتخواه، آرمان گرا و استکبارستیز به کمک توده‌های میلیونی مردم مسلمان و انقلابی ایران شتافت و تا به امروز در تمامی فراز و نشیب های انقلاب و نظام همچنان پیشرو و فعال نقش آفرینی کرده است.

این پیام می افزاید: اکنون که تمامیت استکبارجهانی علیه تمامیت ایران عزیز قد علم کرده است و هرگونه استقلال، پیشرفت و آبادانی ایران را مغایر با خواسته‌ها و نیت‌های پلید و شیطانی خود می‌داند، ضروری است دانشجویان با "تدین، تعبد و تعهد" و با پیشتازی در عرصه‌های تولید و گسترش مرزهای دانش و علوم کاربردی، نهضت نرم افزاری و جامعه محوری، مسیر خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه را هموار سازند و با دمیدن روح امید، نشاط و خودباوری در کالبد جامعه، فردایی بهتر را برای ایران اسلامی رقم زنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانبان ضمن گرامیداشت حماسه ۱۶ آذر و تبریک روز دانشجو، به روان پاک همه دانشجویانی که جان خود را در سال‌های قبل از انقلاب در راه آزادی و سربلندی ایران عزیز و پس از آن برای استقلال و عزتمندی انقلاب اسلامی فدا کردند، درود می‌فرستیم و امیدوارم دانشجویان فهیم و فرهیخته با حضور با نشاط و فعال خویش در عرصه‌های مختلف، در جهت آبادانی و توسعه همه جانبه کشورمان نقش‌آفرینی کنند.

کد خبر 1737664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha