به کارگیری ۱۲۰ نخبه خراسان جنوبی در صنایع پیگری می شود

ایزدخواه گفت: در راستای بورسیه صنعتی نخبگان ۱۲۰ سهیمه به خراسان جنوبی اختصاص یافته که در حال حاضر ۱۰ نخبه استان در واحدهای صنعتی مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از خراسان جنوبی، محمدمهدی ایزدخواه- رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد نخبگان با محوریت ارائه دستاوردهای هسته های پژوهش محور و فناوری با عنوان طرح شهید احمدی روشن در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان حضور یافته است.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه نیاز داریم تا اثرگذاری نخبگان را در عرصه های مختلف بیشتر کنیم، افزود: نخبگان می توانند در حل مسائل و مشکلات استان بسیار تاثیرگذار باشند، لذا بنیاد نخبگان مسائل محوری استان را حول ظرفیت ها و پتانسیل های کشاورزی و محصولات مزیت دار و معادن؛ طرح های مختلف را از دانشگاه ها، صنایع و حوزه جهاد کشاورزی دریافت کرد و شبکه ای از اساتید دانشگاهی و نخبگانی تشکیل دادیم.

ایزدخواه گفت: دانشجویان مستعد با کمک اساتید دانشگاهی طرح مسئله داشتند و ۵۰ مسئله پیشنهاد و مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت ۱۱ هسته مسئله محور در استان مورد تایید بنیاد ملی نخبگان قرار گرفت.

وی از حمایت این ۱۱ طرح استانی در بنیاد ملی نخبگان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه نتایج این طرح ها ارائه شده است، این مهم یکی از رویکرد های بنیاد نخبگان است و رویکرد دیگر ما اساتید دانشگاه ها با مرحله های استاد تمامی و هیئت علمی هستند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: دو هسته بازتوانی قلبی و هسته انرژی های تجدید پذیر ما با راهبری دانشگاه بیرجند هدایت می شود، همچنین اگر دانشجویی دارای معدل بالا و مقالات خوبی داشته باشد از طریق بنیاد ملی نخبگان می تواندتسهیلات دریافت کند.

ایزدخواه از حمایت حدود ۵۵۰ نفر نخبه «دانشجو، دانش آموخته و اعضای هیئت علمی جوان و نخبه» در بنیاد ملی نخبگان استان خبر داد و گفت: ۱۰ استادیار جوان و نخبه داریم و این استاد تمام های برگزیده بنیاد ملی نخبگان ۱۰۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی بلاعوض دریافت کرده اند تا در طرح تحقیقاتی خود هزینه کنند.

وی هماهنگ کردن برای استفاده از شبکه آزمایشگاهی کشور، پرداخت تسهیلات مسکن، فرزندآوری و ازدواج و بورسیه صنعتی را از حمایت های بنیاد ملی نخبگان از این افراد عنوان کرد و گفت: در راستای بورسیه صنعتی نخبگان ۱۲۰ سهیمه به استان ما اختصاص یافته که در حال حاضر ۱۰ نخبه استان در واحدهای صنعتی مشغول به کار خواهند شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی بیان کرد: طرح دیگر ما بازدیدهای علمی و استاد محور است تا نخبگان از جامعه جدا نشوند و به دانشجویان دیگر انگیزه بدهند، در این راستا ۴۷ بازدید از صنایع مختلف داشته ایم که مسائل آنها بررسی شده است و دانشجویان می توانند طرح های پژوهشی خود را انتخاب کنند.

کد خبر 1737671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha