صندوق هنر پشتیبان جدی برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن است

اسماعیلی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی اعضای صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم گفت: صندوق هنر به عنوان یک پشتیبان جدی برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، دکتر محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  ظهر امروز (۱۶ آذر) در جریان سفر خود به استان مرکزی در بدو ورود در جمع خبرنگاران، گفت: در دو سال اخیر نزدیک به ۴۰ درصدی افزایش پوشش همکاران فرهنگی، هنری، رسانه ای و اصحاب قرآن را داشتیم که به همت دولت سیزدهم محقق شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در گذشته حدود ۴ هزار نفر از همکاران رسانه ای  و خبرنگار عضو صندوق اعتباری هنر بودند، ادامه داد: این تعداد در دولت سیزدهم به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالای ۱۱ هزار نفر فعالین و اصحاب قرآن عضو صندوق هنر هستند، اضافه کرد: حوزه خدمات صندوق بسیار گسترده شده است و بیمه تکمیلی تمام پیشکسوتان ما که بالای ۶۰ سال سن دارند و افراد شاخص فرهنگی و هنری هستند به صورت رایگان انجام می شود.

صندوق هنر پشتیبان جدی برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن است

این مقام مسئول به حمایت صندوق هنر از فعالیت های اقتصاد فرهنگ و هنر اشاره کرد و ادامه داد: تجلیل از شخصیت های فرهنگی از مهمترین برنامه های ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در برنامه هفتم نیز تکالیف بیشتری برای صندوق هم در لایحه دولت و هم در مجلس پیش بینی کردیم، ادامه داد: صندوق هنر به عنوان یک پشتیبان جدی برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن است .

اسماعیلی در خصوص ادغام خبرگزاری ها نیز گفت: ما تلاش داریم تا خبرگزاری های دلتی را به استانداردهای لازم برسانیم و برای گام اول در معاونت جدید امور رسانه ها و تبلیغات، شاخص های سختگیرانه تری را برای اعطای خبرگزاری ها تدوین می کنند و به محض اینکه به تصویب هیئت نظارت و حوزه وزارت برسداین اتفاق خواهد افتاد.

این مقام مسئول با بیان اینکه به دنبال ساماندهی خبرگزاری ها هستیم تا ادغام آنها، خاطر نشان کرد: ما برای شروع کار ساماندهی را از ۴ خبرگزاری وزارتخانه، شروع کردیم.

حضور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان این دانشگاه، افتتاح مرکز ماهور (مرکز اصحاب هنر و رسانه) استان مرکزی و بازدید از طرح‌های در حال ساخت کتابخانه‌ مرکزی و تالار مرکزی استان مرکزی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان است.

صندوق هنر پشتیبان جدی برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن است

کد خبر 1737696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha