کارگاه خیاطی که از جوانی جمعیت حمایت می‌کند

طلبه جوان ملایری جهاد تبیین و جهاد خدمت را تلفیق کرده است
کارگاه خیاطی که از جوانی جمعیت حمایت می‌کند

زهرا نادی بانوی طلبه وجوان دهه شصتی ملایری و متاهل و دارای فرزند است و حدود ۱۸ سال است که از حوزه علمیه فارغ التحصیل شده است که این روزها با عشق جهاد تبیین و جهاد خدمت را تلفیق کرده و در کنار خانم اعظم فراهانی دیگر بانوی طلبه ملایری فروشگاه و کارگاه خیاطی را راه اندازی کرده است که متفاوت از دیگر کارگاه های خیاطی است.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، زهرا نادی بانوی جوان دهه شصتی ملایری و متاهل و دارای فرزند و حدود ۱۸ سال است که از حوزه علمیه فارغ التحصیل شده است که این روزها با عشق جهاد تبیین و جهاد خدمت را تلفیق کرده و  در کنار خانم اعظم فراهانی دیگر بانوی طلبه ملایری فروشگاه و کارگاه خیاطی را راه اندازی کرده است که متفاوت از دیگر کارگاه های خیاطی است.

کارگاه خیاطی که از جوانی جمعیت حمایت می‌کند

 امروز با حضور جمعی از مسئولان ملایری فروشگاه حجاب کوثر این بانوی ملایری افتتاح شد، مراسمی که دو بانوی ملایر به زیبایی تدارک دیده بودند تا نشان دهند که با سختی و همه مشکلات روی پای خود ایستاده و امروز با افتخار کار خود را ادامه می‌دهند.

زهرا نادی، طلبه کارآفرین ملایری در حاشیه افتتاح کارگاه خیاطی حجاب سرای کوثر با اشاره به اینکه طلبه سطح دو و حدود ۱۸ سال است که از حوزه علمیه فارغ‌التحصیل شده است، اظهار کرد: پس از فارغ‌التحصیلی خانه‌دار بوده و هیچ نوع فعالیت فرهنگی و اجتماعی نداشتم،

وی با بیان اینکه با تأسیس کانون دانش‌آموختگان در سطح کشور، به‌عنوان دبیر کانون دانش‌آموختگان حوزه علمیه انتخاب شده است، افزود. تشکیل این کانون باعث هویت‌بخشی دوباره و ایجاد انگیزه برای ازسرگیری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و بسیاری از دانش‌آموختگانی که سال‌ها از محیط حوزه فاصله گرفته بودند، شد.

کارگاه خیاطی که از جوانی جمعیت حمایت می‌کند

این بانوی کارآفرین افزود: با توجه به بالا بودن قیمت ملزومات عفاف و حجاب خصوصاً در سال های اخیر و پایین بودن قدرت خرید خانواده های مذهبی خصوصاً طلاب بزرگوار تصمیم گرفتیم با سرمایه اندک و توکل بر خدا با کمک و مساعدت مدیریت محترم مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ملایر، اقدام به تشکیل کارگاهی کوچک در مکان کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه کنیم و با دو دستگاه چرخ خیاطی با همکاری خانم فراهانی که طراح پوشاک و طلبه است شزوع کردیم و حدود ۵ سال است که در این زمینه فعالیت داریم.

کارگاه خیاطی که از جوانی جمعیت حمایت می‌کند

وی تصریح کرد: ما تمام مدل های چادر را اینجا عرضه می کنیم که همه سلایق بتوانند از آن استفاده کنند  و یکی از تفاوت های ما نسبت به سایر فروشگاه‌ها  این است که محصولات تولیدی ما فقط اجناس ایرانی و از بهترین و مرغوب ترین   پارچه های داخلی است و اصلا پارچه خارجی در این فروشگاه عرضه نمی شود که یکی از اهداف ما از این کار حمایت از تولید داخل است.

 نادی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف و امتیازات این فروشگاه و کارگاه حمایت از جوانی جمعیت است افزود: در واقع ما به بانوانی که با فرزند خود به این مکان برای خرید  و دوخت چادر  مراجعه می کنند تخفیفات ویژه داشته و مکانی از فروشگاه نیز برای  بانوانی که فرزند شیرده داند اختصاص یافته تا  بتوانند به راحتی خرید خود را داشته و تعدادی اسباب بازی نیز برای کودکان همراه مادران اختصاص دادهایم تا بدون دغدغه خرید کنند.

کارگاه خیاطی که از جوانی جمعیت حمایت می‌کند

 بانوی کار آفرین ملایری همچنین  با بیان اینکه طی مدت ۵ سال فعالیت خود یک بار از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک وام دریافت کرده ایم و ما بقی هزینه ها از سرمایه شخصی بوده یادآور شد: تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای این کارگاه هزینه شده و نیازمند حمایت مسئولان برای گستردگی و فعالیت بیشتر هستیم.

 وی با بیان ابینکه بیشترین مشتریان ما طلاب، و قشر فرهنگیان هستند و تا کنون ۲۵  نمایشگاه در ملایر و شهرهای دیگر داشتیم و از طریق فضای مجازی فروشگاه و ملزمات آنرا معرفی کرده ایم افزود: در حال حاضر نیز بسیج فرهنگیان  همکاری و لازم را با ما دارد  تا بتوانیم بازار را رونق داده و کیفیت و کمیت کار را بالا ببریم.

نادی با بیان اینکه علاوه بر این فعالیت در کانون دانش آموختگان ده گروه تبلیغی در حوزه های مختلف به ویژه جوانی جمعیت و حجاب فعالیت دارند افزود: در مناسبت ها و برنامه های مختلف غرفه فرهنگی؛ تبلیغی و پاسخ به شبهات را داریم و هدف اصلی ما بیش از هر چیز جوانی ککمک به جوانی جمعیت است.

وی افزود: نیازهای ما بحث بازاریابی و حمایت مالی مهمترین نیاز ما است و اگر بتوانیم تسهیلات داشته باشیم فعالیت ما گسترده است ومکان ما الان استیجاری و با سرمایه شخصی خودمان است  که بخش  از سود حاصل از این فروشگاه برای جوانی جمعیت هزینه می‌شود.

کارگاه خیاطی که از جوانی جمعیت حمایت می‌کند

 این بانوی کارآفرین با بیان اینکه چشم‌انداز ما گسترده است و در صورت حمایت بیشتر قادر هستیم انواع ملزومات حجاب اسلامی را تولید کنیم، گفت: اگر از جانب مسئولان حمایتی صورت بگیرد ما در برنامه بلندمدت قادر به طراحی و تولید انواع پوشاک پوشیده و در عین حال شیک و به‌روز بوده و قادر به تولید انواع و اقسام چادر و مانتوهای رنگی و مشکی و سایر ملزومات حجاب اسلامی با بهترین جنس و کیفیت و نازل‌ترین قیمت خواهیم بود.

نادی اضافه کرد: از دید بنده، طلبگی صرفا به معنای تحصیل دروس حوزوی نیست، بلکه راهی طولانی برای تبلیغ دین خدا است و تولید ملزومات حجاب و عفاف در راستای ترویج دین خدا می باشد.

   داوود مهدوی نیزضمن تقدیراز فعالیت این بانوان کار آفرین افزود: امروز جای این فروشگاه‌ها در جای جای شهر خالی است و باید برای راه‌اندازی این فروشگاه‌ها تلاش و حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.

کارگاه خیاطی که از جوانی جمعیت حمایت می‌کند

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه ملایربا تاکید بر اینکه بسیج سازندگی نیز پیگیری لازم را برای حمایت و ارائه تسهیلات از این کارگاه و سایر کارگاه‌هایی با این روال خواهد داشت افزود: بسیاری از بانوان ما برای تهیه البسه اسلامی به شهرهای دیگر می‌روند اما با وجود چنین مراکزی علاوه بر کم شدن هزینه ها حمایت لازم نیز از این فروشگاه‌های داخلی شهرستان صورت می‌گیرد.

  وی با تاکید بر اینکه طراحی ملزمات حجاب و لباس های اسلامی با طراحی شکیل و زیبا می‌تواند بانوان جوان را به پوشش اسلامی ترغیب کند گفت: در بحث مدل اسلامی بیشتر کار شود.

کارگاه خیاطی که از جوانی جمعیت حمایت می‌کند

مهدوی بر اطلاع رسانی بیشتر وجود چنین مراکزی توسط نهادهای فرهنگی، آموزش و پرورش و بسیج سازندگی تاکید کرد و گفت: باید همه کمک کنیم  تا بانوان کار آفرین ما علاوه بر حمایت و تشویق  انگیزه بیشتری برای کار داشته باشند.

در ادامه فرشاد کشاورزیان نیزبر اطلاع رسانی و معرفی این فروشگاه در سطح جامعه تاکید کرد و گفت برای دیده شدن کار تولیدات بانواتن کار آفرین بایبد در فضای نمایشگاهی بزرگتری عرضه و دیده شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر آمادگی این را دارد تا با برگزاری نمایشگاههای مختلف ملزمات حجاب و عرضه تولیدات اسلامی حمایت خود را از بانوان کار آفرین داشته و اطلاع رسانی بیشتری را در فضای رسانه‌ای از تولیدات بانوان کار آفرین داشته باشد.

فاطمه رحمتی  ملایر

کد خبر 1737715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha