مهمترین کارکرد انتخابات تقویت انسجام و وحدت ملی است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: دو قطبی‌های کاذب مخرب است زیرا وحدت و انسجام ملی را نشانه می‌گیرد، از مهم‌ترین کارکردهای انتخابات تقویت انسجام و وحدت ملی است، در انتخابات یک ملت در کنار هم جمع می‌شوند تا سرنوشت آینده کشور خود را رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۷ آذرماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، یکی از وظایف مهم والدین را تربیت معنوی فرزندان دانست و گفت: یکی از رسالت‌ ها و وظایف والدین در تربیت معنوی فرزندان اجرای سنت‌های اسلامی است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: یکی از سنت‌های اسلامی عقیقه کردن در هنگام تولد فرزند است زیرا عقیقه کردن برای فرزندی که متولد می‌شود یک سنت نیکو و مورد تاکید و سفارش اسلام است.

وی بیان کرد: عقیقه کردن علاوه بر اینکه برای خانواده ای که صاحب فرزند شده، یک فضای معنوی ایجاد می‌کند و باعث می شود تا فقرا نیز در شادی آن خانواده سهیم شوند و دعای خیر آنها سلامتی و نزول رحمت و برکت الهی را بهمراه دارد.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: در روایت است که امام صادق (ع) فرمود؛ سلامتی هر نوزادی در گرو عقیقه‌ اش نهاده شده است، یعنی سلامتی هر نوزادی در گرو قربانی کردن عقیقه‌ ای است که برای او انجام می‌شود.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان این که عقیقه کردن بیمه سلامتی است که صاحب عقیقه را از خطرات، حوادث و فریب‌ های شیطانی حفظ می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه گاهی اوقات این سنت‌ الهی که اجرای آن سراسر خیر و برکت و رحمت در زندگی‌هاست، جای خود را به جشن‌های تجملاتی می‌دهد که فضایی برای چشم و هم چشمی و رقابت خانواده ها و اسراف را به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: آنچه که در دین اسلام سفارش شده، عقیقه کردن است نه برگزاری جشن‌های تجملاتی آنچنانی با هزینه‌های بسیار بالا که هم مصداق اسراف است و هم رقابت نادرست و هم ترویج چشم و هم چشمی در جامعه و هم ایجاد ناراحتی در بین خانواده‌ها، زیرا فشار اقتصادی ایجاد می کند و مهمتر آنکه فقرا هیچ سهمی از این مهمانی‌های آنچنانی ندارند.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: برخی از جشن‌های آنچنانی که امروزه رسم شده و به نام جشن تولد برگزار می‌شود، فقط یک تعداد آدم‌های خاص و ثروتمند دعوت می‌شوند و فقرا در این مهمانی‌ها هیچ جایگاهی ندارند توجه و اهمیتی به آنها نمی شود.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه در دین اسلام نسبت به توجه به فقرا بسیار سفارش شده، عنوان کرد: آنچه در دین اسلام توصیه شده، عقیقه نوزادان است، آن هم به دلیل برکاتی که دارد اما آنچه که گاهی در جامعه مشاهده می‌کنیم برکت که ندارد بماند، برکتی هم اگر در زندگی  باشد اینگونه تجملات و سبک زندگی‌ها از بین می‌برد زیرا جنبه حرام این سبک و مدلی مهمانی‌ها  به جنبه حلالش سنگینی می کند.

وی تاکید کرد: جشن گرفتن و مهمانی دادن، هدیه دادن و هدیه گرفتن ایراد ندارد بلکه ایراد به سبک و مدلی است که گاهی در جامعه مشاهده می شود که مصداق تجمل، چشم و هم چشمی و تحمیل کردن فشارهای اقتصادی بر یکدیگر و تحمیل ناراحتی ها در زندگی هاست.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: این چشم و هم چشمی ها و تجمل گرایی ها باعث هرج و مرج در زندگی می‌شود، ترویج چنین رسومی زیبنده جامعه متدین اسلامی نیست و باید این سبک رسوم و سنت ها در جامعه اصلاح شود و در اصلاح رسوم و سنت‌های اشتباه، افراد متدین جامعه نقش اساسی و وظیفه دارند.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه یک جامعه متدین مخالف سنت‌های اشتباه است، ابراز کرد: یک جامعه متدین عامل و  مروج سنت‌های نیکوست و افراد متدین در فرهنگ سازی سنت‌های نیک و جمع کردن رسم و رسومات و سنت‌های اشتباه در جامعه نقش سازنده، تاثیرگذار و الگویی دارند.

وی اظهار کرد: یکی از خواب‌هایی که مستکبران به ویژه آمریکا برای منطقه غرب آسیا دیده‌ و همیشه می‌بینند این است که از سال ۲۰۰۶ به دنبال تغییر مرزهای جغرافیای غرب آسیا با هدف تشکیل خاورمیانه جدید است.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: هیچ وقت این خواب آمریکا برای غرب آسیا تعبیر نشده و همواره سیاست آمریکا با شکست مواجه شده است و بارزترین نمونه شکست سیاست‌های شیطان بزرگ در منطقه،طوفان بسیار عظیمی است که قریب دو ماه قبل توسط گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به پا شده که شکست اطلاعاتی و نظامی سنگینی برای رژیم صهیونیستی رقم زد.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی، توطئه آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب برای محو شدن نام فلسطین از روی نقشه را به طور کامل با شکست مواجه کرد.

وی عنوان کرد: اگر چه کشتی خاورمیانه جدید در سواحل غرب آسیا به گل نشسته اما مسئله اجرایی شدن طرح همه پرسی از فلسطینیان بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند به مثابه  کوبیدن آخرین میخ بر تابوت رژیم صهیونیستی و طرح آمریکای خاورمیانه جدید باشد.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: تحقق این امر با ادامه یافتن عزم و اراده راسخ هسته‌های مقاومت در فشار آوردن به رژیم صهیونیستی و تضعیف این غده سرطانی کاملا امکان پذیر است.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه طرح همه پرسی تجربه موفقی است و مشابه‌ هایی هم در آفریقای جنوبی دارد، تصریح کرد: اجرای طرح همه پرسی باعث پایان یافتن آپارتاید و تبعیض نژادی می شود.

وی ابراز کرد: جغرافیای سیاسی غرب آسیا در حال تغییر است اما نه به دست آمریکا و به نفع آمریکا بلکه به فضل الهی به دست مقاومت و به نفع جبهه مقاومت در حال تغییر است.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: حادثه طوفان الاقصی یک حادثه تاریخ ساز بود که توانست جدول سیاست‌های آمریکا در این منطقه را به هم بزند و اگر این طوفان ادامه پیدا کند جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه را محو و نابود خواهد کرد.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: امروز به برکت گسترش تفکر بسیج، شکل گیری هسته‌های مقاومت و پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت، دو گانه‌های جعلی و تحمیلی دست ساز دشمن همچون عرب و عجم، شیعه، و سنی به هم ریخته و دوگانه جدید، تفکر مقاومت و تسلیم نشدن، بر منطقه حاکم شده است.

وی اظهار کرد: همان طوری که طرح‌هایی مثل خاورمیانه جدید و معامله قرن به تاریخ پیوسته، نشانه‌های آشکاری از شدت گرفتن آمریکا زدایی در منطقه غرب آسیا، نیز نمایان شده که این هم یکی از آثار طوفان الاقصی است.

حجت الاسلام بامری با اشاره به انتخابات پیش رو، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیرشان فرمودند؛ «از دو قطبی‌های کاذب بپرهیزید».

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه دو قطبی سازی می‌تواند صادق و مفید هم باشد، تصریح کرد: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر دو قطبی‌های صادق، مفید و ارزشمندی همچون تقابل، توحید و شرک، حق و باطل و تقابل دو جبهه استضعاف و استکبار، مقاومت و تسلیم، حیات ارزشمند و طیبه خود را پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: دو قطبی سازی مفید و مثبت می‌تواند رقابت‌های انتخاباتی سالم ایجاد و فضا را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کند بنابراین نباید همیشه به دو قطبی سازی نگاهی منفی داشت، آنچه در پدیده دو قطبی سازی مذموم می باشد این است که این شگرد بر تمام فرآیند انتخابات سیطره پیدا کند و به وحدت عمومی جامعه آسیب بزند.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه فرآیند برگزاری انتخابات باید روند عقلایی داشته باشد، تاکید کرد: نباید فرآیند انتخابات احساسات و هیجان و تعصبات غیر عقلایی تبدیل کرده و فرصت انتخابات را به چالش و تهدید علیه نظام تبدیل کند.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به این که دو قطبی هم حقیقی و هم غیر حقیقی می تواند باشد، ابراز کرد: در اندیشه‌های امامین انقلاب دو قطبی های حقیقی همچون حق و باطل، خودی و غیرخودی، انقلابی و غیر انقلابی، استضعاف و استکبار، اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، پابرهنه‌ها و مرفحین بی درد، خیر و شر،   ایمان و رذالت و امثال این‌ دو قطبی‌ها به چشم می‌خورد.

وی ابراز کرد: باید مراقب و هوشیار باشیم که جریان‌های غیر انقلابی در کشور با دو قطبی سازی کاذب و فشار بر اذهان عمومی تلاش دارند مردم را به سمت منافع حزبی و منافع آمریکا سوق دهند.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: با دو قطبی سازی گرانی یا استکبار ستیزی، تنگی معیشت یا حفظ موشک‌ها و توان نظامی، فشار اقتصادی یا حضور ایران در منطقه، صلح با آمریکا یا پذیرش جنگ، این گونه تلاش می‌کنند مردم را وادار به همراهی آنها در مذاکره مجدد و تسلیم در برابر آمریکا و اروپا کنند.

خطیب جمعه عنبرآباد یادآور شد: در جریان شیوع کرونا دیدیم که دشمنان علم را در مقابل دین قرار دادند آن هم دین که این همه تاکید بر بهداشت فردی و اجتماعی دارد.

وی اضافه کرد: در کنار جریان‌های غیر انقلابی برخی جریان‌ها هم هستند که خود را انقلابی ترین می‌دانند و با ادعای عدالت خواهی به مابقی جریان‌های انقلابی حمله می‌کنند و گاهی به بقیه جریان‌های انقلابی  هزار تهمت و افترا می زنند.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: مواظب باشیم که دو قطبی‌های کاذب تهدید و تخریب کننده کامل چهار راهبرد اصلی انتخابات یعنی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت هستند بنابراین خواص جامعه مخصوصا دقت کنند که دو قطبی‌های کاذب جامعه را به سمت انشقاق‌ های عمیق سوق می‌دهد.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه تقابل بین احزاب را تا سر سفره مردم می‌کشد و نتیجه‌اش صندوق رای نیست، عنوان کرد: نتیجه‌ آن تحقق ۴ راهبرد اصلی مورد تاکید امام جامعه در انتخابات نخواهد شد بنابراین مواظب باشیم.

وی تاکید کرد: دو قطبی‌های کاذب مخرب است زیرا وحدت و انسجام ملی را نشانه می‌گیرد، از مهم‌ترین کارکردهای انتخابات تقویت انسجام و وحدت ملی است، در انتخابات یک ملت در کنار هم جمع می‌شوند تا سرنوشت آینده کشور خود را رقم بزنند.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: این حرکت باشکوه عاملی برای هم افزایی یک ملت است که دو قطبی سازی‌های منفی و کاذب مخرب همه این عوامل مثبت و سازنده و تاثیرگذار است لذا هوشیار باشیم و  و بپرهیزیم از دو قطبی‌های کاذب در این میان خواص وظیفه ای بسیار مهم دارند.

خطیب جمعه عنبرآباد ضمن تبریک ۱۶ آذرماه روز دانشجو، گفت: موفقیت تعدادی از دانش آموزان شهرستان عنبرآباد در المپیاد علمی فرهنگی و هنری را تبریک عرض می کنم که با کسب مدال‌های ملی و استانی در این المپیاد کشوری خوش درخشیدند.

کد خبر 1737754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha